Elite Games - Свобода среди звезд!
.
ВНИМАНИЕ!
Наша конференция посвящена космической тематике и компьютерным играм.
Политические вопросы и происходящие в мире события в данный момент на нашем сайте не обсуждаются!

  » For English speaking users | страница 9
Конференция предназначена для общения пилотов. Для удобства она разделена на каналы, каждый из которых посвящен определенной игре. Пожалуйста, открывайте темы только в соответствующих каналах и после того, как убедитесь, что данный вопрос не обсуждался ранее.

Поиск | Правила конференции | Фотоальбом | Регистрация | Список пилотов | Профиль | Войти и проверить личные сообщения | Вход

   Страница 9 из 26
На страницу: Пред.  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 24, 25, 26  След.    Перейти:   Все страницы
Поиск в этой теме:
Канал Elite » Канал проекта Elite 3 под Direct 3D: «For English speaking users»
UncleBob
 60 EGP


Рейтинг канала: 2(18)
Репутация: 3
Сообщения: 44

Зарегистрирован: 15.05.2009
Цитата:
Discussed earlier (rus).
http://www.elite-games.ru/conference/viewtopic.php?t=47639


I see. So the original team had a slight issue with the scale. Interesting.

Цитата:
The Lanner sizes (LxWxH), m : 75x70x12


That's very helpful, thanks. Seems to be a third larger than I esteemed, oh well. I'll get used to it.
    Добавлено: 10:12 18-05-2009   
UncleBob
 60 EGP


Рейтинг канала: 2(18)
Репутация: 3
Сообщения: 44

Зарегистрирован: 15.05.2009
Hmmm...

I just noticed that the Lanner doesn't seem to have any exhaust animations except for main engines. No manouvering thrusters and no retro thrusters. Does this mean that I can put these thrusters anywhere I like in the model?
    Добавлено: 16:57 19-05-2009   
Pinocchio
 1900 EGP


Рейтинг канала: 5(158)
Репутация: 434
Сообщения: 7312
Откуда: Universita degli studi di Pale
Зарегистрирован: 17.05.2004
UncleBob :
Hmmm...

I just noticed that the Lanner doesn't seem to have any exhaust animations except for main engines. No manouvering thrusters and no retro thrusters. Does this mean that I can put these thrusters anywhere I like in the model?


I'm afraid no. Formally you may add some thrusters and put them anywhere, but they will not work. Right now we have no possibility to change geometry of exhausts. Though our lead programmer (Dreamzz) promises to solve this problem.
_________________
И пали ученики ниц, и воскликнули: Чудо!
- Да нет, - ответил он. - Я просто знаю, как это делается.
    Добавлено: 17:49 19-05-2009   
UncleBob
 60 EGP


Рейтинг канала: 2(18)
Репутация: 3
Сообщения: 44

Зарегистрирован: 15.05.2009
I didn't think that they would work, I just wanted to make sure that I don't place thrusters somewhere where I think it looks cool and in the end I have exhaust plumes shooting out somewhere else. That would look truly ridicoulus...
    Добавлено: 20:36 19-05-2009   
Pinocchio
 1900 EGP


Рейтинг канала: 5(158)
Репутация: 434
Сообщения: 7312
Откуда: Universita degli studi di Pale
Зарегистрирован: 17.05.2004
UncleBob :
I didn't think that they would work, I just wanted to make sure that I don't place thrusters somewhere where I think it looks cool and in the end I have exhaust plumes shooting out somewhere else. That would look truly ridicoulus...


It looks you're right and Lanner has exhaust animations only for main engines...
_________________
И пали ученики ниц, и воскликнули: Чудо!
- Да нет, - ответил он. - Я просто знаю, как это делается.
    Добавлено: 14:38 20-05-2009   
3d.Maxuz
 1032 EGP


Рейтинг канала: 2(17)
Репутация: 47
Сообщения: 6023
Откуда: Краматорск, Донецкая область!
Зарегистрирован: 28.09.2004
Pinocchio :
It looks you're right and Lanner has exhaust animations only for main engines...

So we have 2 options:
1. Dreamzz will make all animation visible before corecting collision model. And UncleBob should to place thrusters to the same places where they are now.
2. Dreamzz will make all animation visible after corecting collision model. So UncleBob can place thrusters anywhere for better look of the model.

I like v.2. But it's a choise of community and Dreamzz. Maybe it will cause some bugs.
_________________
Гоп-стоп, мы подошли из-за угла,
Гоп-стоп...
    Добавлено: 17:46 20-05-2009   
UncleBob
 60 EGP


Рейтинг канала: 2(18)
Репутация: 3
Сообщения: 44

Зарегистрирован: 15.05.2009
uh, I'd opt for Version 2, since the mesh is allmost finished by now. Will post some screenies shortly, plus I have some questions on how to go on.

first thing is animations. any tutorials about it? I never did animations so far (well, not that sort of vertex-baking animation I suspect the .x file uses... But I'm not even certain of that, so a few pointers would be really great).

Second is about maps. As soon as I finished the mesh, I'll start texturing, but texturing usually is not everything there is to map. So what kinds of maps do you require to come with a model? bump maps? speculiar maps? normal maps? all of them?

Also I want to make sure that I understood the auto-translated instructions right. The Lanner is to have between 1700 and 2500 FACES (triangles), not polygons, right? that's including the landing gear, I suppose?
    Добавлено: 19:12 25-05-2009   
HeadHunter
 2835 EGP


Рейтинг канала: 6(346)
Репутация: 540
Сообщения: 16365
Откуда: The Dark Wheel
Зарегистрирован: 13.12.2005
UncleBob :
The Lanner is to have between 1700 and 2500 FACES (triangles)

Да. da

UncleBob :
that's including the landing gear, I suppose?

Yes Расстроен

UncleBob :
normal maps?

Yes. Улыбка
If you can.
For next (or one of the following) "builds".

UncleBob :
speculiar maps?

No.

UncleBob :
bump maps?

No. We haven't a shader for it.. Расстроен

UncleBob :
first thing is animations. any tutorials about it?

I don't know.. I will try to find out.
_________________
..А поверх седых облаков
Синь - соколиная высь.
Здесь, под покровом небес
Мы родились..

Последний раз редактировалось: HeadHunter (21:10 25-05-2009), всего редактировалось 2 раз(а)
    Добавлено: 21:00 25-05-2009   
UncleBob
 60 EGP


Рейтинг канала: 2(18)
Репутация: 3
Сообщения: 44

Зарегистрирован: 15.05.2009
Meshwork on the Lanner MkI pretty much finished, if no one has objections to the way it looks currently, that is. Current facecount is 2387, so I can't add much more. I'll need those 100 spare faces to make her into the Lanner MkII later.

Bob from the shipyards described the Lanner as a pretty ugly ship, "a box with thrusters straped on it". I think he was a bit out of his mind, since I found the base lines of the ship rather tricky to get right. I tried to give it the utilitarian look it is supposed to have, but most of that will be done with textures. So far it looks like this:



The undercarriage might still change a little when I do the animations to make it work right, the rest will stay as is if noone complains.
    Добавлено: 18:40 26-05-2009   
HeadHunter
 2835 EGP


Рейтинг канала: 6(346)
Репутация: 540
Сообщения: 16365
Откуда: The Dark Wheel
Зарегистрирован: 13.12.2005
Good. Улыбка

IMHO - the top ... better made more streamlined. Улыбка


UncleBob :
1700 and 2500

Plus or minus a hundred or two - not so important. Улыбка
Index - all reconciled, perhaps.
_________________
..А поверх седых облаков
Синь - соколиная высь.
Здесь, под покровом небес
Мы родились..

Последний раз редактировалось: HeadHunter (23:58 26-05-2009), всего редактировалось 6 раз(а)
    Добавлено: 23:52 26-05-2009   
UncleBob
 60 EGP


Рейтинг канала: 2(18)
Репутация: 3
Сообщения: 44

Зарегистрирован: 15.05.2009
I was thinking about making her more streamlined, but it doesn't fit the description in the manual at all... I can still do it (allthough at the expense of probably 200 to 300 faces), you guys have to decide. Make her more elegant, or stick to Bobs discription in the manual?

and what is it you want to tell me with the red circles? should I refine a bit more at these places?
    Добавлено: 01:06 27-05-2009   
HeadHunter
 2835 EGP


Рейтинг канала: 6(346)
Репутация: 540
Сообщения: 16365
Откуда: The Dark Wheel
Зарегистрирован: 13.12.2005
UncleBob :
and what is it you want to tell me with the red circles?

the same Улыбка :
HeadHunter :
streamlined

the smaller red circle - it seems not very streamlined

I don't verbiage in English, sorry
Улыбка
------------------------------------------------------------------

UncleBob :
more elegant

this will better Улыбка
_________________
..А поверх седых облаков
Синь - соколиная высь.
Здесь, под покровом небес
Мы родились..

Последний раз редактировалось: HeadHunter (01:49 27-05-2009), всего редактировалось 3 раз(а)
    Добавлено: 01:39 27-05-2009   
UncleBob
 60 EGP


Рейтинг канала: 2(18)
Репутация: 3
Сообщения: 44

Зарегистрирован: 15.05.2009
Allright, I'll have the apple-guys work her over a bit, then. Гы-гы
    Добавлено: 10:54 27-05-2009   
HeadHunter
 2835 EGP


Рейтинг канала: 6(346)
Репутация: 540
Сообщения: 16365
Откуда: The Dark Wheel
Зарегистрирован: 13.12.2005
UncleBob :
apple-guys


What is it? Хы...
_________________
..А поверх седых облаков
Синь - соколиная высь.
Здесь, под покровом небес
Мы родились..

Последний раз редактировалось: HeadHunter (16:01 27-05-2009), всего редактировалось 1 раз
    Добавлено: 13:31 27-05-2009   
AlexD
 383 EGP


Рейтинг канала: 3(38)
Репутация: 82
Сообщения: 1084
Откуда: Тюмень, Россия
Зарегистрирован: 25.04.2003
 This is it! Улыбка   (кликните здесь для просмотра)

_________________
тетрагидрометаноптерина макарена
метилентетрагидрофолата макарена
ЭЭЭЭЭ МАКАРЕНА

Последний раз редактировалось: AlexD (16:05 27-05-2009), всего редактировалось 1 раз
    Добавлено: 16:02 27-05-2009   
UncleBob
 60 EGP


Рейтинг канала: 2(18)
Репутация: 3
Сообщения: 44

Зарегистрирован: 15.05.2009
HeadHunter :
UncleBob :
apple-guys


What is it? Хы...


ah, sorry. I mean the guys from apple, who designed the I-Mac, the I-Pod, the I-phone and seemingly the bridge of the new enterprise... Подмигиваю
    Добавлено: 17:29 27-05-2009   
UncleBob
 60 EGP


Рейтинг канала: 2(18)
Репутация: 3
Сообщения: 44

Зарегистрирован: 15.05.2009
You know what happens when a fat woman tries to dress up elegantly? right... she looks even more fat!

turns out that the same aplies also for spaceships. I put quite some effort into making the lanner more elegant, as a result she now looks like a big fat cow... and thus exactly as she is suposed to look. In a way she's indeed uglier than before, but in a way I really like. But judge for yourselfes, and tell me if you like it:

    Добавлено: 18:09 28-05-2009   
HeadHunter
 2835 EGP


Рейтинг канала: 6(346)
Репутация: 540
Сообщения: 16365
Откуда: The Dark Wheel
Зарегистрирован: 13.12.2005
ОК Улыбка

How many triangles?

---------
UncleBob :
more fat!


Texture is also important Улыбка
_________________
..А поверх седых облаков
Синь - соколиная высь.
Здесь, под покровом небес
Мы родились..
    Добавлено: 21:56 28-05-2009   
UncleBob
 60 EGP


Рейтинг канала: 2(18)
Репутация: 3
Сообщения: 44

Зарегистрирован: 15.05.2009
Цитата:
How many triangles?


Currently 2506, but it's mirrored, in case I have to do some further adjustements. Once I weld all vertices on the mirror line it's going to be around 2450.

Цитата:
Texture is also important


Yap, I know. Allthough the texture I had first envisioned doesn't quite fit the look of the new Mesh anymore, I'll have to think of something else. But that's buisness as usual Улыбка
    Добавлено: 00:31 29-05-2009   
HeadHunter
 2835 EGP


Рейтинг канала: 6(346)
Репутация: 540
Сообщения: 16365
Откуда: The Dark Wheel
Зарегистрирован: 13.12.2005
OK Улыбка
_________________
..А поверх седых облаков
Синь - соколиная высь.
Здесь, под покровом небес
Мы родились..
    Добавлено: 23:33 29-05-2009   
Канал Elite -> Канал проекта Elite 3 под Direct 3D: «For English speaking users»
На страницу: Пред.  1, 2, 3 ... 8, 9, 10 ... 24, 25, 26  След.    Перейти:   Все страницы
  
Показать: 
Предыдущая тема | Следующая тема |
К списку каналов | Наверх страницы
Цитата не в тему: Пил, пока соображал. Пока ехал - опять соображать начал. (Pastor Shlagge)

  » For English speaking users | страница 9
Каналы: Новости | Elite | Elite: Dangerous | Freelancer | Star Citizen | X-Tension/X-BTF | X2: The Threat | X3: Reunion | X3: Terran Conflict | X Rebirth | X4: Foundations | EVE Online | Orbiter | Kerbal Space Program | Evochron | VoidExpanse | Космические Миры | Онлайновые игры | Другие игры | Цифровая дистрибуция | play.elite-games.ru | ЗВ 2: Гражданская война | Творчество | Железо | Игра Мечты | Сайт
   Дизайн Elite Games V5 beta.18