|
|
|
Канал Elite »
Канал проекта Elite 3 под Direct 3D: «For English speaking users» |
|
|
stamasd
50 EGP
 Репутация: 0 Сообщения: 9
Зарегистрирован: 04.04.2012
 |
|
Not an error - it just doesn't run. Crashes as soon as it's launched. No error messages showing.
Again, what I did is checkout the trunk from the above repository (revision 100), and either convert the VS 2005 project to 2008 Pro (because that's what I have) or use the 2010 project with VS express 2010, fix the include/libs directories in each case, and compile.
Последний раз редактировалось: stamasd (23:27 04-04-2012), всего редактировалось 2 раз(а) |
|
|
ТехноМаг
360 EGP
     Рейтинг канала: 6(437) Репутация: 93 Сообщения: 2516 Откуда: Кронштадт Зарегистрирован: 09.04.2007
 |
|
Do you have game content?
If not, please download it from http://www.elite-games.ru/conference/viewtopic.php?t=54998
and after, copy the new content from resources subfolder from the svn repo
_________________ (Л)"Алекс, я живу уже почти 200 лет. но как видишь, выгляжу я всего на 20. И это не единственное отличие меня от людей." |
|
|
stamasd
50 EGP
 Репутация: 0 Сообщения: 9
Зарегистрирован: 04.04.2012
 |
|
Yes, I placed the newly compiled binary in the same folder as the "FFE D3D.exe" in the full 1.12+ game folder. Doesn't run from there.
AAAAAHHH!
The resources folder!
Finally I got it to work. I copied the resources from the svn to the main game directory, and now it works.
Thanks!
Последний раз редактировалось: stamasd (23:49 04-04-2012), всего редактировалось 1 раз |
|
|
ТехноМаг
360 EGP
     Рейтинг канала: 6(437) Репутация: 93 Сообщения: 2516 Откуда: Кронштадт Зарегистрирован: 09.04.2007
 |
|
NP
If u press CTRL+~ ingame and type GetPlayer():spawn(71) - You may be surprised
_________________ (Л)"Алекс, я живу уже почти 200 лет. но как видишь, выгляжу я всего на 20. И это не единственное отличие меня от людей."
Последний раз редактировалось: ТехноМаг (23:51 04-04-2012), всего редактировалось 2 раз(а) |
|
|
stamasd
50 EGP
 Репутация: 0 Сообщения: 9
Зарегистрирован: 04.04.2012
 |
|
see my reply above - I had copied lua.dll but none of the other new resources. Now it works.
добавлено спустя 7 минут:
I do get some weird video effects though - when taking off from the original start point, the ship sinks into the ground instead of going up; and when launching from a space station, it passes through closed doors.
добавлено спустя 2 минуты:
ТехноМаг : |
NP
If u press CTRL+~ ingame and type GetPlayer():spawn(71) - You may be surprised
|
I get a LUA error
добавлено спустя 3 минуты:
error: [string "GetPlayer():spawn(71)"]:1:attempt to call global 'GetPlayer' (a nil value)
error: Scripts/#missions.lua:2: attempt to call global 'SetLast AttackedIndex' (a nil value)
Последний раз редактировалось: stamasd (00:04 05-04-2012), всего редактировалось 3 раз(а) |
|
|
ТехноМаг
360 EGP
     Рейтинг канала: 6(437) Репутация: 93 Сообщения: 2516 Откуда: Кронштадт Зарегистрирован: 09.04.2007
 |
|
Yes we know about these bugs.
This build is the latest for EliteD3D. Now the project is called Final Fronter. This project is written from scratch on a new engine. The source code is not yet available.
добавлено спустя 1 минуту:
Oops. My Bad.
Please type getPlayer():spawn(71) - this is a right string
_________________ (Л)"Алекс, я живу уже почти 200 лет. но как видишь, выгляжу я всего на 20. И это не единственное отличие меня от людей."
Последний раз редактировалось: ТехноМаг (00:05 05-04-2012), всего редактировалось 1 раз |
|
|
stamasd
50 EGP
 Репутация: 0 Сообщения: 9
Зарегистрирован: 04.04.2012
 |
|
So it won't be using ffe.asm anymore? Awww! I have my own custom/awesome/awful modifications to ffe.asm (which is why I wanted to compile it by myself in the first place )
|
|
|
ТехноМаг
360 EGP
     Рейтинг канала: 6(437) Репутация: 93 Сообщения: 2516 Откуда: Кронштадт Зарегистрирован: 09.04.2007
 |
|
Key ~ display some new features after typing this command.
добавлено спустя 1 минуту:
In a new project we do not use any original code. But you can write a DLC. It`s fully supported now.
_________________ (Л)"Алекс, я живу уже почти 200 лет. но как видишь, выгляжу я всего на 20. И это не единственное отличие меня от людей."
Последний раз редактировалось: ТехноМаг (00:08 05-04-2012), всего редактировалось 1 раз |
|
|
stamasd
50 EGP
 Репутация: 0 Сообщения: 9
Зарегистрирован: 04.04.2012
 |
|
Thanks for all your work. In the meantime I will enjoy FFE D3D as it is.
Is any previous revision of the code more stable than r100 in your opinion (i.e. without weird video artifacts)?
Последний раз редактировалось: stamasd (00:11 05-04-2012), всего редактировалось 1 раз |
|
|
ТехноМаг
360 EGP
     Рейтинг канала: 6(437) Репутация: 93 Сообщения: 2516 Откуда: Кронштадт Зарегистрирован: 09.04.2007
 |
|
try 25
добавлено спустя 44 секунды:
or something from this http://code.google.com/p/ffed3d/source/list?num=25&start=50
_________________ (Л)"Алекс, я живу уже почти 200 лет. но как видишь, выгляжу я всего на 20. И это не единственное отличие меня от людей."
Последний раз редактировалось: ТехноМаг (00:13 05-04-2012), всего редактировалось 1 раз |
|
|
stamasd
50 EGP
 Репутация: 0 Сообщения: 9
Зарегистрирован: 04.04.2012
 |
|
so basically revisions between 25 and 50 were uhhh... less counterintuitive
(is that bug related to some weird planet collision code bombing out? it looks like you'going through the core of the planet and exiting the other side)
|
|
|
ТехноМаг
360 EGP
     Рейтинг канала: 6(437) Репутация: 93 Сообщения: 2516 Откуда: Кронштадт Зарегистрирован: 09.04.2007
 |
|
Yep, this bug done, after we added terragen support.
Не, нафиг. Хантер, я лучше тебе буду диктовать, что писать.
Если по-английски, то пожалуйста - пишу я сам хреново.
Ой, чет стер я, вроде бы.\\HH
_________________ (Л)"Алекс, я живу уже почти 200 лет. но как видишь, выгляжу я всего на 20. И это не единственное отличие меня от людей."
Последний раз редактировалось: HeadHunter (00:48 05-04-2012), всего редактировалось 5 раз(а) Последний раз редактировалось: ТехноМаг (00:25 05-04-2012), всего редактировалось 3 раз(а) |
|
|
stamasd
50 EGP
 Репутация: 0 Сообщения: 9
Зарегистрирован: 04.04.2012
 |
|
So far r65 seems OK - think I'll stick with this one for a while.
|
|
|
ТехноМаг
360 EGP
     Рейтинг канала: 6(437) Репутация: 93 Сообщения: 2516 Откуда: Кронштадт Зарегистрирован: 09.04.2007
 |
|
Be my guest
Лан, Хантер, принимай эстафету. Я пойду в Rage погамаю, да спать уже пора Завтра выложу еще кой какие новости. У нас пополнение в семействе красноглазиоков
Да я вообще не в курсе о чем у вас тут речь. \\HH
_________________ (Л)"Алекс, я живу уже почти 200 лет. но как видишь, выгляжу я всего на 20. И это не единственное отличие меня от людей."
Последний раз редактировалось: HeadHunter (00:56 05-04-2012), всего редактировалось 2 раз(а) Последний раз редактировалось: ТехноМаг (00:54 05-04-2012), всего редактировалось 1 раз |
|
|
magnottamario
|
|
Hi all!
I'm a newbie here
My congratulations for your AWESOME work here, I'm happily playing FFED3D and it's amazing!
I've only 2 BIG problems that I cannot solve, also reading other posts
1) My ship ACCELERATE pressing ENTER....but pressing right SHIFT does not DECELERATE! Both in Manual mode and with engine off...I've tryed all the keyboard to find the key to set - speed but I can't find anything! So I can only travel with autopilot, but this can be forever...
2) I can't see the icons in the cockpit of my ship...I've tryed, as suggested in the FAQ, to change different resolutions, full screen, etc. but no way, no icons
Please help me!
My system: Notebook Acer Aspire 5920, Intel Core Duo T7300, 4 giga ram, Geforce 8600M GT up to 1024 MB, SO Windows Seven Ultimate: I've installed the FFE D3D -=Full Pack=- v1.12b++ (24.05.2011).
|
|
|
HeadHunter
2835 EGP
                  Рейтинг канала: 6(346) Репутация: 540 Сообщения: 16365 Откуда: The Dark Wheel Зарегистрирован: 13.12.2005
 |
|
Hi, magnottamario!
Thank you!
1). This is no ordinary bug. I don't know what to say.
Maybe it's the features of your regional version of Windows (English version or national may be)...
You can try to appeal to English-speaking pilots - I think someone has had similar problems. If I recall correctly.
http://forums.frontier.co.uk/forumdisplay.php?s=4f46b492746f083147618733bb7bf514&f=8
2). "to change different resolutions, full screen, etc."
So sorry. = ((Other solutions are not found, still.
Have you tried to disable "Aero"?
Maybe it's the features of your video card (I was able to see the icons on 8800).
Unfortunately with FFE D3D nobody works now. No people to fix bugs and it's hard.
Mr. ТехноМаг is currently working on a project "Final Frontier" - this project, we can say, the "ideological heir" to the "FFE D3D". On a new engine.
I'm not a programmer D3D, in that there is little chance that someone will respond better.
But our friends from the Frontier forum can prompt anything else, may be-
http://forums.frontier.co.uk/forumdisplay.php?s=4f46b492746f083147618733bb7bf514&f=
Sorry for my English.
_________________ ..А поверх седых облаков
Синь - соколиная высь.
Здесь, под покровом небес
Мы родились..
Последний раз редактировалось: HeadHunter (22:58 06-09-2012), всего редактировалось 6 раз(а) |
|
|
magnottamario
|
|
Hi, thanks for answers some updates...
1) I've discovered a fix for this issue: changing in windows device manager - keyboard, from HID Keyboard to HID compatible device make the SHIFT works!
2) Seems that the icons on the cockpit are only visible with resolution 1280x1024 or higher....since my notebook is only 1280 x 800 max resolution, i can't see those icons
добавлено спустя 2 минуты:
Another question...about the Combat Computer (pressing key F11 in battle)....seems useful to target and destroy better the enemyes, but the background is too dark and confused and the target is very low visible....
Is there any posibility to "change" that background, and if yes....how?
thanks
|
|
|
HeadHunter
2835 EGP
                  Рейтинг канала: 6(346) Репутация: 540 Сообщения: 16365 Откуда: The Dark Wheel Зарегистрирован: 13.12.2005
 |
|
Hi!
magnottamario : |
make the SHIFT works!
|
Congratulations!
magnottamario : |
1280x1024 or higher
|
May be...
You can make a transparent cover with icons for monitor. Just an idea..
My notebook is also the same.
magnottamario : |
background is too
|
"Hangar wallpaper"? It's file tex96.png in FFE D3D\Textures.
Del, rename or changed it.
_________________ ..А поверх седых облаков
Синь - соколиная высь.
Здесь, под покровом небес
Мы родились..
Последний раз редактировалось: HeadHunter (22:56 09-09-2012), всего редактировалось 2 раз(а) |
|
|
magnottamario
|
|
uhm I think I had not a good idea, changing that background will change all the background in the menus into the starport....
is there any way, in combat computer mode, to see the stars etc. and not that background?!?
other solution: what is the textyure of the crosshair in the "combat computer" mode? I want to make it more visible
Последний раз редактировалось: HeadHunter (00:33 10-09-2012), всего редактировалось 1 раз |
|
|
HeadHunter
2835 EGP
                  Рейтинг канала: 6(346) Репутация: 540 Сообщения: 16365 Откуда: The Dark Wheel Зарегистрирован: 13.12.2005
 |
|
magnottamario : |
textyure of the crosshair in the "combat computer"
|
Try edit "tex541.png".
Probably - only programming.................
It's original Elite "feature".
_________________ ..А поверх седых облаков
Синь - соколиная высь.
Здесь, под покровом небес
Мы родились..
Последний раз редактировалось: HeadHunter (01:00 10-09-2012), всего редактировалось 2 раз(а) |
|
|
|
|
|
Канал Elite ->
Канал проекта Elite 3 под Direct 3D: «For English speaking users» |
|