ВНИМАНИЕ! Наша конференция посвящена космической тематике и компьютерным играм. Политические вопросы и происходящие в мире события в данный момент на нашем сайте не обсуждаются!
|
» День Победы (Hearts of Iron) | страница 2 |
|
|
|
Другие игры: «День Победы (Hearts of Iron)» |
|
|
SEREGAtr 884 EGP
Рейтинг канала: 4(87) Репутация: 10 Сообщения: 5934 Откуда: Киев,Украина Зарегистрирован: 05.04.2002 |
|
Народ, а как за другие страны играть? Для этого наверно надо свой сценарий мутить или как?
|
|
|
Horrowl 590 EGP
Репутация: 69 Сообщения: 5751 Откуда: Москва Зарегистрирован: 12.01.2002 |
|
2 SEREGAtr:
Ну, объяснили же - при ввыборе страны на "плакате" одной из них(скажем, Японии) - кликаешь правой кнупкой и выбираешь в появившемся списку ЛЮБУЮ понравившуюся страну...
Даёшь захват Кубой США!
_________________ "Человечество ещё не доросло до осовения других планет!"(с) |
|
|
SEREGAtr 884 EGP
Рейтинг канала: 4(87) Репутация: 10 Сообщения: 5934 Откуда: Киев,Украина Зарегистрирован: 05.04.2002 |
|
Упс, не заметил... спасибо за хелп.
|
|
|
Kosh 1863 EGP
Рейтинг канала: 6(446) Репутация: 445 Сообщения: 17650 Откуда: Кемерово Зарегистрирован: 08.02.2001 |
|
Уря! Я Германию покрошил Они так дальше Минска и не смогли пройти, да и в Минске особо не задержались Сейчас мои силы рвутся к Берлину, немцы выставляют против Т-34-84 и Т-35-80 ополчение, наивные
_________________ Полнота существования завершается бессмыслицей. |
|
|
SergSH 90 EGP
Рейтинг канала: 1(3) Репутация: 4 Сообщения: 151 Откуда: С-Петербург Зарегистрирован: 28.02.2002 |
|
Kosh : |
Уря! Я Германию покрошил Они так дальше Минска и не смогли пройти, да и в Минске особо не задержались Сейчас мои силы рвутся к Берлину, немцы выставляют против Т-34-84 и Т-35-80 ополчение, наивные
|
Фигня, у меня немцы вообще ничего моего не захватили - получилось как должно было быть - "малой кровью на чужой территории" (с)
А вот с малыми странами у меня пока не получается - уж больно быстро у них ресурсы кончаются
|
|
|
Kish 835 EGP
Рейтинг канала: 7(721) Репутация: 164 Сообщения: 14640 Откуда: Великокацапия Зарегистрирован: 05.03.2002 |
|
Кто нить субж патчил??!!
_________________ If Tetris Has Taught Me Anything, It’s That Errors Pile Up and Accomplishments Disappear |
|
|
Kosh 1863 EGP
Рейтинг канала: 6(446) Репутация: 445 Сообщения: 17650 Откуда: Кемерово Зарегистрирован: 08.02.2001 |
|
Kish : |
Кто нить субж патчил??!!
|
Я!
_________________ Полнота существования завершается бессмыслицей. |
|
|
SergSH 90 EGP
Рейтинг канала: 1(3) Репутация: 4 Сообщения: 151 Откуда: С-Петербург Зарегистрирован: 28.02.2002 |
|
Kish : |
Кто нить субж патчил??!!
|
Локализованная версия от 1С уже патченая до версии 1.3b, что вроде есть последний локализованный патч. Хотя я где-то видел патч 1.4, но ставить не стал.
2Kosh: А зачем ты патчил ? И до какой версии ?
|
|
|
Kish 835 EGP
Рейтинг канала: 7(721) Репутация: 164 Сообщения: 14640 Откуда: Великокацапия Зарегистрирован: 05.03.2002 |
|
кха ...я тока что пропатчил до 1.5
кхм .. стало виснуть и вылетать ....
_________________ If Tetris Has Taught Me Anything, It’s That Errors Pile Up and Accomplishments Disappear |
|
|
SergSH 90 EGP
Рейтинг канала: 1(3) Репутация: 4 Сообщения: 151 Откуда: С-Петербург Зарегистрирован: 28.02.2002 |
|
Kish : |
кха ...я тока что пропатчил до 1.5
кхм .. стало виснуть и вылетать ....
|
И что там обещали такого вкусного, что ты позарился ?
|
|
|
Kish 835 EGP
Рейтинг канала: 7(721) Репутация: 164 Сообщения: 14640 Откуда: Великокацапия Зарегистрирован: 05.03.2002 |
|
http://www.snowball.ru/pobeda/?page=patches
и это только для 1.03b ...я же скачал уже 1.05
если 1.03 весит 5.5 мег .. 1.03b уже 7.7 мега .. а 1.05 уже 19 мег .. разница есть ???
кста уже не вылетает ... перегрузил комп и усе стало намана ...
З.Ы. У мну оригинальная английская версия ... которая была 1.00
_________________ If Tetris Has Taught Me Anything, It’s That Errors Pile Up and Accomplishments Disappear |
|
|
Kosh 1863 EGP
Рейтинг канала: 6(446) Репутация: 445 Сообщения: 17650 Откуда: Кемерово Зарегистрирован: 08.02.2001 |
|
Я патчил до 1.05 правдо всё стало по англицки, но это пустяки...
_________________ Полнота существования завершается бессмыслицей. |
|
|
Kosh 1863 EGP
Рейтинг канала: 6(446) Репутация: 445 Сообщения: 17650 Откуда: Кемерово Зарегистрирован: 08.02.2001 |
|
А вот что даёт патч 1.05:
*****************************
* Gameplay tweaks
*****************************
- It should now be possible to retreat onto allies provinces or to where you have military access.
- Landing troops at a beachhead now carries supplies and oil for a week, storing it at the beachhead.
- Rebasing range for aircrafts are now three times the combat range.
- You now get larger penalties when invading beaches, even with marines.
- Damage from Nukes are now pretty much permanent.
- You now daily gain some transports depending on the amount of naval tradition your country has.
- The keep your current government option in elections have now been enabled.
- Battleships in seazones adjacent to a landcombat now provides shorebombardment, which reduces the efficiency of the opponent.
- AA guns firing is now checked at controller, not owner of province.
- Zero org ships are now only sunk if less than 20 strength.
- Reinforcing divisions now costs a _lot_ more supplies.
- Oil will now convert all extra above 1 days reserve to rubber to keep industries going if in need.
- Finished troops are now always at top of buildlist.
- Fixed a serious bug, which caused defenders to get a too large penalty to their efficiency.
- Airunits should now automatically return to carriers, even if carriers have moved during the airmission.
- Airunits should now be overrun and lost if forced to land on enemy territory, or if airbase is overrun.
- Removed a duplicate event effect in heavy aircraft tech.
- Build costs and times for brigades lowered.
- A democratic nation declaring war on another democractic nation will see his war-entry drop dramatically.
- Strategic bombing is now default command in the menus for planes that can do it.
- Bombardment on fleeing units should no longer cause them to break, and the combat to end within 1 hour.
- Revolting sides in civil wars now have the same national provinces as the original government.
- Civil War events now share tech, resources and manpower with the revolting side.
- When a civil war ends, the winning side should now get the original capital back, as well as the enemy manpower and all surviving enemy divisions.
- Unit sprites now chosen a bit more intelligently, based on the division type majority.
- Soviet need for consumer goods production have been tweaked down slightly.
- Supplycosts for planes have now been dropped to a 10th.
- Soviet consumer goods need in 1939 is now lower than in 36.
*****************************
* Generic Bugfixes
*****************************
- Fixed one reproducable CTD.
- Fixed a rare crash bug that could occur after certain province ownership change events.
- Fixed some message bugs, where order of names were reversed.
- Fixed a bug which caused the cursor to be a few pixels off.
- Arrows in Tutorial should be correct in higher resolutions now.
- Made some interface tweaks in the reorg window, to reduce frustration.
- Fixed a crash and lockup bug in the Inter-Agent army allocation AI.
- Fixed a bug with the upgrade button lighting up when it shouldn't for air divisions.
- Air units and divisions in the deployment pool are now handled better when civil wars happen.
- Spanish Civil War events should now trigger correctly.
- Joining an alliance from an event, now also joins all the alliance leaders wars.
- Leaders and Ministers should now be initialised properly when a new country is created.
- Optimized the savegame file size.
***********
* AI Fixes
***********
- Japan will now also take out Sinkiang if possible.
- Japan now goes after the indonesian rubber after pacifying the chinese.
- Japan will now target the Philippines when they go to war with the US.
- Further tweaks to the diplomatic and alliance building AI were done.
- Italian war declaration AI is a bit smarter now.
- Italy should no longer declare war on Greece or Yugoslavia before the war against France is ended.
- Finland should now be a lot more likely to join the Axis if Germany is at war with the USSR and Finland has lost provinces to the USSR.
- Front AI now less defensive while it has the initiative.
- Front AI no longer attacks high-attrition provinces at all (not the ideal solution though).
- Front AI now less obsessive about taking undefended provinces.
- Front AI now requests bombings in a much more focused manner.
- Front AI should now be better at reinforcing supply routes to spearheads.
- Front AI should now prioritize relieving pockets more.
- Front AI should now request and hopefully receive more units if the situation is desperate.
- Front AI should now count friendly forces already in a province when calculating odds before attacking.
- Front AI should no longer refrain from attacking just because some very far off enemy armies are on their way to the province.
- Front AI: Spearhead forces should no longer attack too deep into enemy territory.
- Front AI: Reserves should no longer be left behind as the front advances.
- Front AI: Tactical air support now given to friendly armies engaged in combat if the AI is in defensive mode.
- Front AI: Provinces where there is combat are now prioritized for air strikes, even prior to new ground offensives.
- Fronts should no longer return troops to the garrison AI just because the enemy is weak along the front - if the enemy is a powerful nation.
- Fronts should now be properly deleted and their units returned to the garrison AI if the country makes peace.
- Fronts should no longer lock up in certain situations due to having too few divisions to cover all provinces.
- Fronts should now strive to never stack more than 24 divisions in the same province.
- Fronts should no longer redeploy units into low infra provinces.
- A situation where fronts were not dissolved correctly (e.g. the German one in the "Bitter Peace event") fixed.
- Garrison AI should no longer move units through attrition provinces (if it does, the pathfinding is at fault).
- Garrison AI for various countries tweaked
- Unit allocation between AI agents (fronts and garrison) completely rewritten.
- Made the garrison AI even more wary of moving units over very long distances (mainly affects the USSR.)
- Fixed a distance bug in the Inter-Agent allocation AI (did not correctly take the _closest_ units).
- Nationalist China front AI is no longer more defensive than the norm.
- Reserves are now thrown in against provinces that are under attack.
- Armaments AI now decides on most needed unit _after_ it decides which military branch (air, naval, land) is currently weakest.
- Countries with no ports should no longer try to build ships.
- Fixed a bug that sometimes prevented deployment of new armies (mainly affected Germany).
- The AI will now rebase strategic bombers to better locations, so that the US will be able to use their bombers.
- The AI should now rebase its naval bombers properly, and use carriers if it has.
- Bomber AI should no longer keep huge stacks of airplanes in the same province.
- Bomber AI is now much better at assigning their pools correctly.
- Made some improvements in the naval invasion AI.
- Invasion AI learned to build up big forces in antipication of attack.
- Fixed a bug which froze transportations for AI units.
- Improved the air AI, so that the AI will now base fighters to defend its industries.
- The AI is now smarter about spending more IC on research.
- AI should now be better at transporting troops to overseas areas.
- Improved the AI air-path-finding.
- Improved the AI for sliders selection.
- Certain AI nations should now build coastal fortifications.
- AI nations should now build more industries when there is a great resource surplus that they can make use of.
- Tactical bombers should no longer redeploy much in peace time - better to save fuel.
- The AI now redeploys ships and airunits which been sent back to the forcepool.
- AI is now better at repairing its ships.
- Countries under military control by AI nations (puppet states) should now redeploy their troops again.
- Tactical bombing should now cease when a province no longer contains enemy units.
- Reserves should now receive the correct number of divisions from the start (and no longer strip crucial front provinces).
**************************
* Scenario Setup & Events
**************************
** Generic
- A large revision of the provincial Industrial Capacity and Resource values.
- Major revision of South African ministers. Now correct election years, ministers in nearly all cabinets, with loyalties, ideology and personality.
- Naval technology changes of shore-attack values for all land units. It is a large revision to game balance to give marines a stronger punch, leg units weaker punch, and vehicle units weakest punch. Cavalry get no bonus anymore.
- Two ministers changed in every Cabinet_A for polish ministers.
- All provincial game values changed between Constanta and Dobrich including the harbour, so that Constanta is the important province.
- The South African cabinet have been changed.
- Kunming, Wutunghliao, Chengdu now has got some rubber for gamebalance reasons.
- UK leader Montgomery has got his name corrected, raised skill to 4,
and rank 1.
** 1936
- Minor technology package removed rom Bolivia, Colombia, Costa Rica, Cuba,Dominican Republic, Ecuador, Guatemala, Haiti, Honduras, Nicaragua, Panama, Paraguay, El Salvador, Uruguay,Venezuela and Peru.
- Minor technology package added for Persia, Philippines, Siam and Yugoslavia.
- Spanish unit moved to Bata.
- Spain now receive supply in Baleares, Canaries, Rio de Oro, Ceuta and Bata.
- Corrected a script error that made UK ship 'Dido' part of the 3rd Submarine Flotilla.
- Transports added to Spain.
- Added Sudanese and East African Colonials for UK.
- Iraq now have an Order of Battle.
- United Kingdom, New Zealand, Australia and Canada now have access to each others countries.
- In the Italian Order of Battle we merged the colonial cavalry brigades to a single division, merged all understrength fighters and torpedo bombers, changed the Torpedo bombers to "naval bombers".
- Italy is no longer a part of the Axis.
** 1939
- Ownership and Control over the Philippines have been removed from USA to allow Philippines to exist as a US-Puppet.
- Minor technology package added for Persia, Philippines, Siam and Yugoslavia.
- Spain now receive supply in Baleares, Canaries, Rio de Oro, Ceuta and Bata.
- Mitilini was Turkish changed to Greek.
- Corrected a script error that made UK ship 'Dido' part of the 3rd Submarine Flotilla.
- Transports added to SPA.
- Added Sudanese and East African Colonials for UK.
- Iraq now have an Order of Battle.
- Japan now has convoys to Haikou, Taihoku, and Guangzhou.
- Canadian Navy corrected.
- German XII Army Corps in Slovakia is now under German control.
- The Italian Order of Battle was overhauled, merging several divisions.
- The missing Soviet Navy was added.
- The Baltic States, Bessarabia and Karelia added as Soviet core provinces.
** 1941
- Minor technology package removed rom Bolivia, Colombia, Costa Rica, Cuba,Dominican Republic, Ecuador, Guatemala, Haiti, Honduras, Nicaragua, Panama, Paraguay, El Salvador, Uruguay,Venezuela and Peru.
- Minor technology package added for Persia, Philippines, Siam and Yugoslavia.
- Hungary given Transylvania and Munkacs provinces.
- Ziguinchor is now French not US.
- Ipoh is now British not Indonesian.
- Banana is now British not Portugese.
- Romania now own and control the Odessa area.
- Germany not the USSR control Rostov.
- Spain now receive supply in Baleares, Canaries, Rio de Oro, Ceuta and Bata.
- Mitilini was Turkish, but now changed to Greek, Thesaloniki was German, but now changed to Bulgarian, Kirovograd & Dnepropetrovsk was German, but now changed to Romanian.
- Corrected a script error that made UK ship 'Dido' part of the 3rd Submarine Flotilla.
- The Canadian Newfoundland Escort Force now exists as well as setup transports (3) and escorts (8).
- Japan starts at war with Sinkiang.
- New OOB for Vichy.
- Philipponed should now exist.
- Province Rostov is now under Soviet control, not German.
- New Convoys for UK.
- Iraq is now a UK controlled Puppet and now have an order of battle.
- Added Sudanese and East African Colonials for UK.
- Madagascar is now Vichy and not French.
- The German Order of Battle was overhauled, adding some missing model defintions, and adding some air detachments.
- All German surface ships now have the right models.
** Events
- "Artist reflects popular emotions and records epic song" Event will not occur if the country is at peace.
- "Molotov-Ribentropp" Event now simulated the forced trade agreement by giving oil to Germany at Soviet expense.
- "Danzig or War - The Poles fold" Event has got the war entry effects increased.
- "The Revolution has come!" event is less likely to happen. Instead of being checked once a month it is now checked for once a year.
- "Lend-Lease for the USSR" events now give 10 Industrial Capacity to Novosibirsk, Omsk, and Irkutsk each.
- Clermont-Ferrand should now also be returned to Vichy by the Axis powers when the Vichy event is executed.
- "Artist expresses" event should now have a correct trigger.
- "Communist Coup - Anarchist movement crushed" Event now have 50% chance to take place not 100%.
- "Spanish Civil War - Fascist Nation" Event now gives 200 of all resources and supplies.
- "Spanish Civil War - Victory!!!"Event Spanish ownership of Madrid is now added to trigger.
- All "Spanish Civil War Intervention" events now give more supplies an the random victory points designated is more spread.
- "Anschluss of Austria" Event slightly less warentry as the effect is otherwise double-booked.
- "Bitter Peace" event adjusted to return provinces to and make peace with Finland, Sweden and Romania in case they still exist.
- "Finnish Winter War" event have "control (certain provinces)" added to trigger plus puppet commands. Stopping the event from happening if the
USSR has already taken their claim in war or if either the Soviet Union or Finland are puppets of somebody.
- "Vichy France - Return of occupied provinces" event added return of North African provinces (except Tunisia).
- Some new events for relocating Soviet industries beyond Ural, and for the ending of the winter war added.
- Bessarabia event should not happen if the USSR already has the provinces.
- Warentry level trigger removed from US Lend-lease Act event.
- "Vichy France" event no longer triggers if France does not control Vichy itself.
_________________ Полнота существования завершается бессмыслицей. |
|
|
Kosh 1863 EGP
Рейтинг канала: 6(446) Репутация: 445 Сообщения: 17650 Откуда: Кемерово Зарегистрирован: 08.02.2001 |
|
SergSH : |
Kosh : |
Уря! Я Германию покрошил Они так дальше Минска и не смогли пройти, да и в Минске особо не задержались Сейчас мои силы рвутся к Берлину, немцы выставляют против Т-34-84 и Т-35-80 ополчение, наивные
|
Фигня, у меня немцы вообще ничего моего не захватили - получилось как должно было быть - "малой кровью на чужой территории" (с)
А вот с малыми странами у меня пока не получается - уж больно быстро у них ресурсы кончаются
|
Дык а уровень сложности какой? У меня то максимальный... И ещё в версии 1.05 комп чуточку умнее стал, а у СССР при IC (ПП) более 600 единиц начинается нефтяное голодание ...
_________________ Полнота существования завершается бессмыслицей. |
|
|
SergSH 90 EGP
Рейтинг канала: 1(3) Репутация: 4 Сообщения: 151 Откуда: С-Петербург Зарегистрирован: 28.02.2002 |
|
Kosh : |
Дык а уровень сложности какой? У меня то максимальный... И ещё в версии 1.05 комп чуточку умнее стал, а у СССР при IC (ПП) более 600 единиц начинается нефтяное голодание ...
|
Логично, как-то про уровень сложности я забыл
Сейчас будем экспериментировать.
А торговлей ты не пробовал заниматься - уголь на нефть 1:1 или сталь на нефть 1:1 - очень бодро уходят (правда это я пробовал только за францию или малые страны, за нас не было нужды).
|
|
|
Kish 835 EGP
Рейтинг канала: 7(721) Репутация: 164 Сообщения: 14640 Откуда: Великокацапия Зарегистрирован: 05.03.2002 |
|
а как вы торгуете??? я пробовал ... нихто ниче не покупает .. нихто ниче не продает (мне) ...
и еще как развные армии в одну сливать ... а то разбить то можно, а вот слить ...
и потом почему ВСЕ (кроме меня) деруться на мин. 105%, а мои никада выше 50% ???? с генералами и всем прочим ....
_________________ If Tetris Has Taught Me Anything, It’s That Errors Pile Up and Accomplishments Disappear |
|
|
Kosh 1863 EGP
Рейтинг канала: 6(446) Репутация: 445 Сообщения: 17650 Откуда: Кемерово Зарегистрирован: 08.02.2001 |
|
Kish : |
а как вы торгуете??? я пробовал ... нихто ниче не покупает .. нихто ниче не продает (мне) ...
и еще как развные армии в одну сливать ... а то разбить то можно, а вот слить ...
и потом почему ВСЕ (кроме меня) деруться на мин. 105%, а мои никада выше 50% ???? с генералами и всем прочим ....
|
1. Идешь на рынок и оформляешь запрос, если он красный значит не покупают, если белый значит всё нормально...
2. Армии сливаются элементарно, выделяешь две штуки и давишь на кнопку объеденить Но учти воздушые и морские юниты с сухопутными и с друг другом не объединяются...
3. Тут всё не так просто, вероятно ты играешь на максимальном уровне сложности, а в остальном на эффективность боя влияют технический уровень, тип местности (танки в горах или болотах это верный проигрыш), время суток (ночью эф. атаки сильно падает), погодные условия (дождь, снег, ураган, мороз), различные факторы (оборонительные укрепления, атаки с переправой через реки, атаки с разных направлений, окопаность войск, наличие штаба, оборона в окружении, навыки командира, близость аэродромов и т.д.). У обороняющихся эффективность обычно выше, чем у атакующих...
_________________ Полнота существования завершается бессмыслицей. |
|
|
Kish 835 EGP
Рейтинг канала: 7(721) Репутация: 164 Сообщения: 14640 Откуда: Великокацапия Зарегистрирован: 05.03.2002 |
|
Цитата: |
1. Идешь на рынок и оформляешь запрос, если он красный значит не покупают, если белый значит всё нормально...
|
Месяц провесело в белом виде .........
Цитата: |
2. Армии сливаются элементарно, выделяешь две штуки и давишь на кнопку объеденить Но учти воздушые и морские юниты с сухопутными и с друг другом не объединяются...
|
Гы .. как все просто .. то ... .. осталось малость ...(вкрадчиво) а где кнопочка объединения ???
Цитата: |
3. Тут всё не так просто, вероятно ты играешь на максимальном уровне сложности, а в остальном на эффективность боя влияют технический уровень, тип местности (танки в горах или болотах это верный проигрыш), время суток (ночью эф. атаки сильно падает), погодные условия (дождь, снег, ураган, мороз), различные факторы (оборонительные укрепления, атаки с переправой через реки, атаки с разных направлений, окопаность войск, наличие штаба, оборона в окружении, навыки командира, близость аэродромов и т.д.). У обороняющихся эффективность обычно выше, чем у атакующих
|
нет я специально начал учиться на МИНИМАЛЬНОМ уровне ...время январь-февраль 1936 года .. действие Эстония и Юж. Финляндия ... у меня самые лучшие стоят командиры ... плюс флот бомбит ... отношение примерно их 2-3 дивизии .. моих обычно 9-12 ... я еще НИ РАЗУ не выиграл ... более того когда посылал бомбардировщики ... у финов 0 потерь .. у меня сила на 5-8 ед. падала ...это называется пехота vs авиация .. без AA орудий ....
_________________ If Tetris Has Taught Me Anything, It’s That Errors Pile Up and Accomplishments Disappear |
|
|
Kosh 1863 EGP
Рейтинг канала: 6(446) Репутация: 445 Сообщения: 17650 Откуда: Кемерово Зарегистрирован: 08.02.2001 |
|
Kish : |
Цитата: |
1. Идешь на рынок и оформляешь запрос, если он красный значит не покупают, если белый значит всё нормально...
|
Месяц провесело в белом виде .........
|
Ну и? Если оно белое значит каждый день работало, просто тебе никто не сообщает что например за 2ед. угля получено 1 ед. нефти, но тем неменее каждый день этот обмен происходит. Понятно?
Цитата: |
Цитата: |
2. Армии сливаются элементарно, выделяешь две штуки и давишь на кнопку объеденить Но учти воздушые и морские юниты с сухопутными и с друг другом не объединяются...
|
Гы .. как все просто .. то ... .. осталось малость ...(вкрадчиво) а где кнопочка объединения ???
|
Ну ты ващё, не по глазам чтоли? Там же она находится где и кнопка создать новую армию, тока когда ты две или более армий выделяешь там появляются две кнопки "объединить" и ещё какая-то, не помню какая... Детский сад её богу, есть же метод научного тыка
Цитата: |
Цитата: |
3. Тут всё не так просто, вероятно ты играешь на максимальном уровне сложности, а в остальном на эффективность боя влияют технический уровень, тип местности (танки в горах или болотах это верный проигрыш), время суток (ночью эф. атаки сильно падает), погодные условия (дождь, снег, ураган, мороз), различные факторы (оборонительные укрепления, атаки с переправой через реки, атаки с разных направлений, окопаность войск, наличие штаба, оборона в окружении, навыки командира, близость аэродромов и т.д.). У обороняющихся эффективность обычно выше, чем у атакующих
|
нет я специально начал учиться на МИНИМАЛЬНОМ уровне ...время январь-февраль 1936 года .. действие Эстония и Юж. Финляндия ... у меня самые лучшие стоят командиры ... плюс флот бомбит ... отношение примерно их 2-3 дивизии .. моих обычно 9-12 ... я еще НИ РАЗУ не выиграл ... более того когда посылал бомбардировщики ... у финов 0 потерь .. у меня сила на 5-8 ед. падала ...это называется пехота vs авиация .. без AA орудий ....
|
Ну и че ты хочешь? Ты зимнюю униформу придумал? А она у Финов есть изначально. Воюешь зимой без спец униформы вот и огребаешь некислые штрафы, да ещё поди и при снегопаде, морозе или урагане...
_________________ Полнота существования завершается бессмыслицей. |
|
|
Horrowl 590 EGP
Репутация: 69 Сообщения: 5751 Откуда: Москва Зарегистрирован: 12.01.2002 |
|
2 Kosh:
Цитата: |
Ну и че ты хочешь? Ты зимнюю униформу придумал? А она у Финов есть изначально. Воюешь зимой без спец униформы вот и огребаешь некислые штрафы, да ещё поди и при снегопаде, морозе или урагане
|
Человек решил Зимнюю войну повторить!
_________________ "Человечество ещё не доросло до осовения других планет!"(с) |
|
|
|
|
|
Другие игры: «День Победы (Hearts of Iron)» |
|
К списку каналов | Наверх страницы |
Цитата не в тему: Я её вокальных параметров (грудь-талия-бёдра) не помню... (vetas)
|
» День Победы (Hearts of Iron) | страница 2 |
|