|
|
|
Канал X4: Foundations: «Обсуждение публичных бета-версий» |
|
|
AntiKiller 185 EGP
Рейтинг канала: 9(1167) Репутация: 11 Сообщения: 1418 Откуда: Москва Зарегистрирован: 06.12.2018 |
|
Думал проблема в Хищнике, что 8 L плазмы, в удаленном бою не наносят урона КСЕ К. Но нет, Гремучая змея лишенная всего, кроме 6 L плазмы, тоже не наносит урона КСЕ К.
|
|
|
AntiKiller 185 EGP
Рейтинг канала: 9(1167) Репутация: 11 Сообщения: 1418 Откуда: Москва Зарегистрирован: 06.12.2018 |
|
Меня сильно смутил ответ разработчика. У кого AMD процессор, можете проверить мое сохранение? У меня проц интел i7 6700k.
https://forum.egosoft.com/viewtopic.php?f=192&t=426657
|
|
|
Perixx 80 EGP
Рейтинг канала: 5(112) Репутация: 8 Сообщения: 549 Откуда: Одесса Зарегистрирован: 07.12.2013 |
|
Хотфикс на бету вышел. Бету кто-нибудь гоняет?
|
|
|
alexalsp 513 EGP
Рейтинг канала: 11(1683) Репутация: 54 Сообщения: 4243
Зарегистрирован: 12.08.2014 |
|
X4 Foundations Public Beta - Version: 3.20 Beta 1 HF 1 (397017) - Last updated: 2020-05-06
[Beta 1 HF1] Fixed Logical Station Overview not working for stations under construction (problem introduced in 3.20).
[Beta 1 HF1] Fixed option to pay credits in Paranid plot missions continuing to appear after missions end (problem introduced in 3.20).
[Beta 1 HF1] Fixed deployables sometimes ending up at invalid positions, breaking sector map (problem only partially fixed in 3.20).
[Beta 1 HF1] Fixed broken Chinese localisation (problem introduced in 3.20).
[Beta 1 HF1] Fixed further startup issues on Linux.
_________________ CMDR: Fallout(EG)
ED - если застряли: https://discord.gg/w56kPWH |
|
|
Senar 162 EGP
Рейтинг канала: 8(973) Репутация: 17 Сообщения: 699 Откуда: Воронеж Зарегистрирован: 18.03.2015 |
|
Зафиксили баги, порожденные фиксами других багов
|
|
|
srg_alex 201 EGP
Рейтинг канала: 5(216) Репутация: 10 Сообщения: 2236 Откуда: С.-Петербург Зарегистрирован: 20.02.2001 |
|
Так это.. уже есть фикс для обычных людей для миссий Хатиква, или ещё нет? Поясните, пилоты.
_________________ Свобода есть утрата всяческих надежд. srg_alex@mail.ru
srg_alex [EG] |
|
|
MalcolmRaynolds 94 EGP Рейтинг канала: 6(318) Репутация: 7 Сообщения: 923 Откуда: Ленинград Зарегистрирован: 24.02.2017 |
|
нет пока, это фикс на бету 3.20..надо ждать релиз 3.20
_________________ i7 7700\gtx1060 6Gb\24Gb\win10x64 на ssd m.2 Plextor \Dell S2319HN...кресло Aerocool:) |
|
|
AntiKiller 185 EGP
Рейтинг канала: 9(1167) Репутация: 11 Сообщения: 1418 Откуда: Москва Зарегистрирован: 06.12.2018 |
|
Похоже в новой версии, на наших верфях, будут закупаться Падшие Семьи. Что не может не радовать.
https://i3.imageban.ru/out/2020/05/19/f57b6e270f27230dfe64704449a9d5a5.jpg
Злые ПДС Гремучие змеи в одном месте, страшная сила.
https://i3.imageban.ru/out/2020/05/19/77e1ac45972c500a8ce35df6aab198b0.jpg
Последний раз редактировалось: AntiKiller (23:38 19-05-2020), всего редактировалось 1 раз |
|
|
MalcolmRaynolds 94 EGP Рейтинг канала: 6(318) Репутация: 7 Сообщения: 923 Откуда: Ленинград Зарегистрирован: 24.02.2017 |
|
AntiKiller : |
Похоже в новой версии, на наших верфях, будут закупаться Падшие Семьи. Что не может не радовать.
|
Ага, очень радостно..я бету поставил, не посмотрел свою верфь, так ПДС настроили змей и давай выносить всех по близости..и аргонские станки, и нпс-торгашей, подвозящих мне товары..пришлось этим весельчакам запрет пока поставить
_________________ i7 7700\gtx1060 6Gb\24Gb\win10x64 на ssd m.2 Plextor \Dell S2319HN...кресло Aerocool:) |
|
|
Senar 162 EGP
Рейтинг канала: 8(973) Репутация: 17 Сообщения: 699 Откуда: Воронеж Зарегистрирован: 18.03.2015 |
|
Дикий капитализм Продаем врагам корабли, на которых они нас прилетают выносить
|
|
|
MalcolmRaynolds 94 EGP Рейтинг канала: 6(318) Репутация: 7 Сообщения: 923 Откуда: Ленинград Зарегистрирован: 24.02.2017 |
|
Количество лазерных башен на магистрали просто зашкаливает ..как то не в ту сторону исправили, надо было уменьшать.
И что то не пойму, что с ПДС делать, была репа +5 никто никого не трогал, но тут ПДС решили на мою верфь напасть зачем то, сначала 1 змеюка, потом, через некоторое время вторая..
в итоге репа -15, что же начнётся, когда я следующего убью? С ними никак не порешать мирно? поставил, млин, бэху..
_________________ i7 7700\gtx1060 6Gb\24Gb\win10x64 на ssd m.2 Plextor \Dell S2319HN...кресло Aerocool:) |
|
|
AntiKiller 185 EGP
Рейтинг канала: 9(1167) Репутация: 11 Сообщения: 1418 Откуда: Москва Зарегистрирован: 06.12.2018 |
|
Вышла новая версия бета теста.
Cкрытый текст (кликните здесь для просмотра)
[Beta 2] Added additional Object Information tab to Map menu.
[Beta 2] Added button in info tabs to focus objects in map.
[Beta 2] Added ship type icons to ship selection in Ship Configuration menu.
[Beta 2] Added option to select Trade Wares directly in Logical Station Overview
[Beta 2] Added mouse over info in Object Info menus showing full commander name if name is truncated.
[Beta 2] Removed use of cargo drones for direct trade between nearby stations.
[Beta 2] Removed Explore order from list of available behaviours.
[Beta 2] Removed Opposing Faction line in mission briefings if it is empty.
[Beta 2] Removed hull and shield bars from wreck icons on map.
[Beta 2] Changed Explore order to end when all map hexes in its search radius have been discovered.
[Beta 2] Changed location of mission offer map filter to Think section.
[Beta 2] Improved efficiency of subordinate traders looking for trades.
[Beta 2] Improved order and designation for equipment slots in Ship and Station Build menus
[Beta 2] Improved "Work somewhere else for me" conversation to open map at employee's location instead of player's.
[Beta 2] Improved behaviour of combat ships attempting to disable capital ship.
[Beta 2] Improved weapon and turret accuracy against fast targets.
[Beta 2] Improved turret accuracy against large targets.
[Beta 2] Improved map performance when many orders are shown.
[Beta 2] Improved turret behaviour settings in station Loadout menus when all turrets are under construction.
[Beta 2] Fixed Free Families granting police licences; players who have already purchased this licence will be reimbursed.
[Beta 2] Fixed Duke's Haven sometimes not selling any, or only random, equipment/ships.
[Beta 2] Fixed stations operating as pure trade stations only using fraction of their funds for buying wares.
[Beta 2] Fixed asteroids accumulating when repeatedly saving and loading in same location.
[Beta 2] Fixed another case of Teladi Trade Stations not rebuilding modules.
[Beta 2] Fixed stations built for NPC factions sometimes still using player account.
[Beta 2] Fixed ability to install additional equipment that is not available at ship's current shipyard/wharf/equipment dock.
[Beta 2] Fixed ship capacity mods not being taken into account when adding missiles, countermeasures and deployables to ships.
[Beta 2] Fixed deployables deployed via command Deploy at Position sometimes drifting past designated position.
[Beta 2] Fixed Update Trade Offers command not visiting all known stations when multiple such orders are queued.
[Beta 2] Fixed Update Trade Offers ending immediately when new order is queued.
[Beta 2] Fixed queued-up Explore orders completing without having explored.
[Beta 2] Fixed Construction Vessels not clearing previous orders when assigned for building.
[Beta 2] Fixed Construction Vessels disengaging while modules are recycling before new build starts.
[Beta 2] Fixed non-capital ships refusing to attack military capital ships and some stations at relations between -20 and -25.
[Beta 2] Fixed automated trading ships ignoring travel blacklists when executing trades.
[Beta 2] Fixed subordinate traders not respecting trade rule that is denying specific factions.
[Beta 2] Fixed subordinate traders loading extra wares from their home base into storage even under conditions where they shouldn't.
[Beta 2] Fixed direct subordinates of player with assignment Attack not attacking unless themselves attacked.
[Beta 2] Fixed subordinates sometimes detaching themselves from their fleet.
[Beta 2] Fixed build orders on player-piloted ship not processing on docking at shipyard under some circumstances.
[Beta 2] Fixed sector sunlight property not affecting Energy Cell production as intended.
[Beta 2] Fixed incorrect resources for Paranid and Teladi M Mk2 shields.
[Beta 2] Fixed aiming reaction time not using skills of pilot or manager.
[Beta 2] Fixed turrets sometimes not firing on valid targets.
[Beta 2] Fixed autopilot aborting travel mode either too late or much too early.
[Beta 2] Fixed crew transfer resulting in unending escape pods in very rare circumstances.
[Beta 2] Fixed one case of crew transfer failing.
[Beta 2] Fixed one cause of traffic jams at gates.
[Beta 2] Fixed missing faction representatives in unusual cases.
[Beta 2] Fixed missing dock functionality on 4th arm of Split 4-Dock T Pier.
[Beta 2] Fixed missing XS ship docks on 3M6S luxury Dock Area.
[Beta 2] Fixed pilots and crews on venturing ships losing morale due to inactivity.
[Beta 2] Fixed being able to teleport to docked ships sent on venture.
[Beta 2] Fixed returned venture ships stranded in void after rebuilding venture dock.
[Beta 2] Fixed game freeze during Suspicious Split mission if no stations belonging to given faction can be found.
[Beta 2] Fixed Split story getting stuck when tasked to place bombs on cargo drones during Report To Slave Trader 2 mission.
[Beta 2] Fixed Split Suspicious mission in Split story potentially missing guidance to character.
[Beta 2] Fixed End of Oppression mission in Split story accepting multiple payments from player and not progressing.
[Beta 2] Fixed End of Terrorism mission in Split story getting stuck if story character was on ship that was later destroyed.
[Beta 2] Fixed Path of Vengeance mission not completing in certain cases.
[Beta 2] Fixed discovering Jump Gate to Split space sometimes not triggering event cutscene.
[Beta 2] Fixed Split prisoner characters being duplicated when reassigned, which could lead to issues controlling objects.
[Beta 2] Fixed order paths on map not recalculating when they should (problem introduced in 3.20).
[Beta 2] Fixed global price modifier for station builds (problem introduced in 3.20).
[Beta 2] Fixed jumping row selection for equipment mods in Ship Configuration menu (problem introduced in 3.20).
[Beta 2] Fixed Property Owned jumping to top row after returning from Object Information tab.
[Beta 2] Fixed missing pre-selection of certain equipment entries in Encyclopedia when opened from Ship Configuration menu.
[Beta 2] Fixed turret slots not available in Ship Configuration menu for certain ships when using controller.
[Beta 2] Fixed missing trade offer updates after changing station accounts, especially when paused.
[Beta 2] Fixed shuffle function in Station Build menu not updating list of modules.
[Beta 2] Fixed construction resources not being listed immediately after acquiring blueprint for player-owned shipyards.
[Beta 2] Fixed production/hour value for production modules not taking into account effect of production efficiency in Logical Station Overview.
[Beta 2] Fixed missing workforce information in Logical Station Overview under certain circumstances.
[Beta 2] Fixed incorrect trade rule or blacklist display/usage when assigned trade rule or blacklist is deleted.
[Beta 2] Fixed incorrect order lines on map when blacklists are set up.
[Beta 2] Fixed target monitor sometimes getting stuck during comms.
[Beta 2] Fixed fog of war sometimes not being rendered up to edge of sector.
[Beta 2] Fixed another case of stuck map panning in certain situations.
[Beta 2] Fixed incorrect shadows for objects during construction.
[Beta 2] Fixed issue causing savegames to become larger with every save/load cycle.
[Beta 2] Fixed several causes of crashes.
|
добавлено спустя 18 минут:
ООО, кажется моих ксенонов понерфили, теперь их солнечные станции будут меньше энергоэлементов производить в час.
[Beta 2] Fixed sector sunlight property not affecting Energy Cell production as intended.
https://i4.imageban.ru/out/2020/05/24/37f80fba0e906db576b0d22631b03305.jpg
А 5-и звездным капитанам эсминцев мозги поправили. Мало того, что из L плазмы лучше начали попадать, так еще тактически воевать начали. При мне, капитан моей Гремучей змеи, пристроился в хвост КСЕ I и расстрелял его из ГК и L плазмы. Держался, при этом, вне досягаемости КСЕ L турелей, т.е. уничтожил вообще без повреждений со своей стороны.
Последний раз редактировалось: AntiKiller (20:02 26-05-2020), всего редактировалось 2 раз(а) |
|
|
Senar 162 EGP
Рейтинг канала: 8(973) Репутация: 17 Сообщения: 699 Откуда: Воронеж Зарегистрирован: 18.03.2015 |
|
Да, улучшений прям прилично. Кое что, из говоренного в последнем видео уже выкатили в бету. А сколько новых багов подвезут!
|
|
|
radius 167 EGP
Рейтинг канала: 5(188) Репутация: 9 Сообщения: 1116 Предупреждений: 1
Зарегистрирован: 29.09.2013 |
|
AntiKiller : |
ООО, кажется моих ксенонов понерфили, теперь их солнечные станции будут меньше энергоэлементов производить в час.
[Beta 2] Fixed sector sunlight property not affecting Energy Cell production as intended.
|
Вроде как переводится: исправлено влияние кол-ва освещения сектора, которое не применялось к производству энергоячеек как должно было.
То есть типа счас в освещенных секторах как положено солнечные электростанции больше будут производить.
|
|
|
AntiKiller 185 EGP
Рейтинг канала: 9(1167) Репутация: 11 Сообщения: 1418 Откуда: Москва Зарегистрирован: 06.12.2018 |
|
В тех секторах, которые указал, освещение менее 100%.
|
|
|
AntiKiller 185 EGP
Рейтинг канала: 9(1167) Репутация: 11 Сообщения: 1418 Откуда: Москва Зарегистрирован: 06.12.2018 |
|
Может кто проверить исход боя Хищник против КСЕ К из этого сохранения? Сколько пишу разработчикам у них такой проблемы нет. Т.е. у меня 8 L Плазма в удаленном (OOS) бою урона КСЕ К не наносят!
The problem remains Raptor still can't damage the shield Xen K. 8 L Plasma does not deal damage in OOS battle.
Save here
https://yadi.sk/d/EuNJEwNIeWY29A
|
|
|
MalcolmRaynolds 94 EGP Рейтинг канала: 6(318) Репутация: 7 Сообщения: 923 Откуда: Ленинград Зарегистрирован: 24.02.2017 |
|
[Beta 2] Removed use of cargo drones for direct trade between nearby stations.
Убрано использование грузовых дронов для прямой торговли между соседними станциями.
это какого хрена? У меня три верфи построены со станциями в притык к ним именно для того, чтобы дронами снабжались на прямую..тоесть верфь не самодостаточная, рядом вспомогательные станки
_________________ i7 7700\gtx1060 6Gb\24Gb\win10x64 на ssd m.2 Plextor \Dell S2319HN...кресло Aerocool:) |
|
|
AntiKiller 185 EGP
Рейтинг канала: 9(1167) Репутация: 11 Сообщения: 1418 Откуда: Москва Зарегистрирован: 06.12.2018 |
|
Надо проверять, может обмен остался, но без дронов.
|
|
|
anDron 545 EGP
Рейтинг канала: 12(1904) Репутация: 54 Сообщения: 5572 Откуда: Новосибирск Зарегистрирован: 27.11.2013 |
|
Когда этот пункт смотрел, тоже понял, что кирдык. Теперь станция и сама себе для стройки ч/з дронов не продаст...
Чтобы не доводить до ума - проще ж рубануть напрочь...
Но мизерный процентик за передачу именно масстрафиком - остается. Может они хотят "разгрузить" дронов. У меня как-то наблюдалась масстрафиковая торговля в ~30 дронов (и это с одной стороны!). и это там, где я на нее опираться и не хотел; просто непись сама близко пристроилась. Не слабо так.
Последний раз редактировалось: anDron (22:41 27-05-2020), всего редактировалось 1 раз |
|
|
alexalsp 513 EGP
Рейтинг канала: 11(1683) Репутация: 54 Сообщения: 4243
Зарегистрирован: 12.08.2014 |
|
[Beta 2 HF1] Fixed build storage sometimes showing very large amount of available funds (problem introduced in 3.20).
_________________ CMDR: Fallout(EG)
ED - если застряли: https://discord.gg/w56kPWH |
|
|
|
|
|
Канал X4: Foundations: «Обсуждение публичных бета-версий» |
|