Elite Games - Свобода среди звезд!
.
ВНИМАНИЕ!
Наша конференция посвящена космической тематике и компьютерным играм.
Политические вопросы и происходящие в мире события в данный момент на нашем сайте не обсуждаются!

  » Empyrion - Galactic Survival | страница 2
Конференция предназначена для общения пилотов. Для удобства она разделена на каналы, каждый из которых посвящен определенной игре. Пожалуйста, открывайте темы только в соответствующих каналах и после того, как убедитесь, что данный вопрос не обсуждался ранее.

Поиск | Правила конференции | Фотоальбом | Регистрация | Список пилотов | Профиль | Войти и проверить личные сообщения | Вход

   Страница 2 из 126
На страницу: Пред.  1, 2, 3, ... 124, 125, 126  След.    Перейти:   Все страницы
Поиск в этой теме:
Космические Миры: «Empyrion - Galactic Survival»
Clanfear
 635 EGP


Рейтинг канала: 5(168)
Репутация: 142
Сообщения: 4647
Откуда: Default City
Зарегистрирован: 08.07.2006
а последнем патче добавили автокрафт как в СЕ, теперь можно крафтить сложные айтемы одним кликом
плюс к агрессивной живности добавились пришельцы (ну точнее наоборот - местные) с пушками, всяко разнообразие дронам и туррелькам
ну и еще куча всего по мелочи
 Cкрытый текст   (кликните здесь для просмотра)
Changelog for Pre-Alpha 3.3.0:

Features:
- Added advanced constructor that allows automatic crafting (i.e., it crafts complex devices with one click if necessary base items / resources are in inventory)
- Added new NPC alien race that defends bases and that can shoot
- Added new NPC alien creature (Crawler)
- Added new NPC turret robot
- Added different sets of POIs specific to each planet (thanks to Dead8Eye)
- Added Mining Complex on Omicron that has a multi-floor basement (a real - labyrinth) - it is well defended and has a lot of loot (thanks to Dead8Eye)
- Added 2 new cockpits
- Added new windows with real reflection
- Added new elevator block
- Improved water shader and ground fog
- Added community build Icarus Base in Orbit Creative (thanks to Arturius1967)
- Added new crashed capital vessel (separated into 3 parts - front, mid, back) on Akua (thanks Arturius1967)
- Added alien interior blocks

Changes:
- Overall more promethium deposits
- Changed behavior of O2 Stations -> now activated via ‘T’
- Passenger can now rotate camera in third-person view
- Illuminated Block is now also triggered with Power On/Off
- Increased damage of drone weapons on devices (before e.g. minigun drone could not destroy turret)
- No drones are spawned near start location if you begin on Omicron (Survival)
- Tweaked sound minigun SV and changed animation speed
- Updated Radar Map icons for HV and Base

Bug Fixes:
- Fixed problem that later connected client did not see server's already discovered POIs.
- Fixed bug that sometimes player did not get above water surface in first-person view
- Fixed clipping with certain particle effects (in particular ground fog)
- Fixed bug that 'You are dead' message remained visible when quitting game
- Fixed flare on ION Cannon. Changed explosion
- Fixed bug that map markers were not at correct position in 3d map
- Fixed optical flaw with cut long item descriptions in scrolling item grids
- Fixed optical flaw with wrong initial item grid scroll position in Food Processor
- Fixed orientation of Radar Map regardless of cockpit direction
- Fixed texture on Truss Block

_________________
TITS OR GTFO
    Добавлено: 23:59 02-10-2015   
CatSam
 316 EGP


Рейтинг канала: 5(142)
Репутация: 35
Сообщения: 1790
Откуда: Краснодар - Москва
Зарегистрирован: 20.02.2009
Clanfear :
теперь можно крафтить сложные айтемы одним кликом

Но только если в адвансед канстракторе. А его еще поставить надо. Улыбка
_________________
ψ Корпус - мать, Корпус - отец! ψ
    Добавлено: 19:25 04-10-2015   
richveb
 60 EGP


Репутация: 2
Сообщения: 93
Откуда: Беларусь, Гомель
Зарегистрирован: 10.11.2013
Недавно купил данную игру. Хочу сказать что у игры большой потенциал. Если разрабы сделают все, что заявили то эта игра будет НЕЧТО!
_________________
Поверив в то кем мы можем стать. Мы определяем то кем мы будем. М.Монтень
    Добавлено: 09:16 15-10-2015   
Падла
 110 EGP


Рейтинг канала: 2(22)
Репутация: 18
Сообщения: 676
Откуда: Srbjia: Vucoebina
Зарегистрирован: 26.03.2007
Задолбали эти дроны, ховер оставляю под водой с выключенным питанием - все равно находят и выносят. Задница
_________________
Vperda Is Coming.
    Добавлено: 12:49 24-10-2015   
Clanfear
 635 EGP


Рейтинг канала: 5(168)
Репутация: 142
Сообщения: 4647
Откуда: Default City
Зарегистрирован: 08.07.2006
большой апдейт - экспа, левелинг, дерево технологий, неисчерпаемый источник топлива (генератор водорода), ну и куча мелких апдейтов и фиксов как обычно
 Cкрытый текст   (кликните здесь для просмотра)
Changelog 3.6.0

Features:
- Integrated first version of Experience Points, Player Level Progression and Tech Trees
- Added new asteroid field in Orbit
- Added 7 new turrets to replace old turrets for base and capital vessel
- Added 7 new ship weapons (SV, GV, CV) to replace old weapons
- Added 3 new POIs with subterranean complex (thanks again to Dead8Eye)
- Added Oxygen/Hydrogen Generator that produces oxygen and hydrogen bottles. The hydrogen bottles can be used to craft fuel packs for ships and bases. Thus, we integrated a sustainable way to generate fuel packs
- Added new Alien Storage to replace old one
- Added Truss Block Slope and Corner, added Armor Plates
- Added Tier 2 Pistol

Changes and Improvements:
- Added scrolling with mouse wheel in all scrollable windows
- Added Large Fuel Pack (Fuel value 100, Tech Level 10). Increased fuel value of normal Fuel Pack to 30
- Placed Enemy Core more visible in many POI bases, increased hit points of Enemy Core
- Slightly increased strength of POI guardians (Croghum, Crawler and Turret Robot)
- Improved the way how creatures walk uphill
- Tweaked flashlight on weapons (added flares)
- Reduced spawn rate of Triceraptos on Akua (soon we will replace them with something more alien-like)
- Added Pixie Stalks to Akua (for early health gain), decreased health gain of Pixie Stalk Bundle to 60
- Rebalanced Akua fruit (now gives health)
- Increased starting Silicon from 150 to 200 in Escape Pod
- Added interior blocks (cube and slope) also for SV and HV

Bug Fixes:
- Fixed bug that Drone base sometimes spawned on another base
- Possible fix for Alien Turrets shooting through terrain
- Fixed center of mass bug in Ship Controller (before larger ships sometimes behaved strangely on the ground, e.g. suddenly pointed nose into sky etc)
- Fixed bug that there were no drone base attacks after switching playfields
- Fixed problem that player could walk through destroyed drones
- Fixed size of hitbox on (old) large drones
- Fixed bug that SV felt down (instead of hovering in air for 2min) after entering a planet from space and leaving cockpit
- Fixed size of growth stages for several plants (Aloe Vera, Coffee and Akua Fruit): if you resume a save game you might have to replant the sprout (otherwise plant gets too large)
- Fixed problem that Spotlight Cube (SV,HV) did not appear in Constructor
- Fixed problem with passenger seat slope (before it was placed as cube block)
- Fixed texture for small stone models
- Fixed color on grey Hull Wall and Hull Wall Corner

_________________
TITS OR GTFO
    Добавлено: 15:01 31-10-2015   
Darth_Vader
 60 EGP


Репутация: 3
Сообщения: 73

Зарегистрирован: 16.07.2010
что-то не понятно, как создать сервер...
_________________
Cmdr Kolivi
    Добавлено: 18:02 07-12-2015   
Eretic
 191 EGP


Рейтинг канала: 2(17)
Репутация: 12
Сообщения: 3844
Откуда: Санкт-Петербург
Зарегистрирован: 07.05.2008
Clanfear :
большой апдейт - экспа, левелинг, дерево технологий, неисчерпаемый источник топлива (генератор водорода), ну и куча мелких апдейтов и фиксов как обычно
 Cкрытый текст   (кликните здесь для просмотра)
Changelog 3.6.0

Features:
- Integrated first version of Experience Points, Player Level Progression and Tech Trees
- Added new asteroid field in Orbit
- Added 7 new turrets to replace old turrets for base and capital vessel
- Added 7 new ship weapons (SV, GV, CV) to replace old weapons
- Added 3 new POIs with subterranean complex (thanks again to Dead8Eye)
- Added Oxygen/Hydrogen Generator that produces oxygen and hydrogen bottles. The hydrogen bottles can be used to craft fuel packs for ships and bases. Thus, we integrated a sustainable way to generate fuel packs
- Added new Alien Storage to replace old one
- Added Truss Block Slope and Corner, added Armor Plates
- Added Tier 2 Pistol

Changes and Improvements:
- Added scrolling with mouse wheel in all scrollable windows
- Added Large Fuel Pack (Fuel value 100, Tech Level 10). Increased fuel value of normal Fuel Pack to 30
- Placed Enemy Core more visible in many POI bases, increased hit points of Enemy Core
- Slightly increased strength of POI guardians (Croghum, Crawler and Turret Robot)
- Improved the way how creatures walk uphill
- Tweaked flashlight on weapons (added flares)
- Reduced spawn rate of Triceraptos on Akua (soon we will replace them with something more alien-like)
- Added Pixie Stalks to Akua (for early health gain), decreased health gain of Pixie Stalk Bundle to 60
- Rebalanced Akua fruit (now gives health)
- Increased starting Silicon from 150 to 200 in Escape Pod
- Added interior blocks (cube and slope) also for SV and HV

Bug Fixes:
- Fixed bug that Drone base sometimes spawned on another base
- Possible fix for Alien Turrets shooting through terrain
- Fixed center of mass bug in Ship Controller (before larger ships sometimes behaved strangely on the ground, e.g. suddenly pointed nose into sky etc)
- Fixed bug that there were no drone base attacks after switching playfields
- Fixed problem that player could walk through destroyed drones
- Fixed size of hitbox on (old) large drones
- Fixed bug that SV felt down (instead of hovering in air for 2min) after entering a planet from space and leaving cockpit
- Fixed size of growth stages for several plants (Aloe Vera, Coffee and Akua Fruit): if you resume a save game you might have to replant the sprout (otherwise plant gets too large)
- Fixed problem that Spotlight Cube (SV,HV) did not appear in Constructor
- Fixed problem with passenger seat slope (before it was placed as cube block)
- Fixed texture for small stone models
- Fixed color on grey Hull Wall and Hull Wall Corner

По данным последних экспериментов генератор H2/O2 не пашет на водородных ячейках. Хотя, может уже и поправили.
    Добавлено: 23:59 07-12-2015   
Падла
 110 EGP


Рейтинг канала: 2(22)
Репутация: 18
Сообщения: 676
Откуда: Srbjia: Vucoebina
Зарегистрирован: 26.03.2007
Все генераторы,которые в воду ставятся на них не пашут.
_________________
Vperda Is Coming.
    Добавлено: 12:16 12-12-2015   
AndreyKl
 150 EGP


Рейтинг канала: 5(164)
Репутация: 33
Сообщения: 1414
Откуда: Украина, Одесса
Зарегистрирован: 15.01.2008
Clanfear :
- Added new NPC alien race that defends bases and that can shoot
Разработчики забыли упомянуть что эту самую расу спускают вам на головы десантные шлюпки, а десантные шлюпки автоматически вызываются любым планетарным дроном получившим повреждения или достаточно долго преследующим игрока.

Последние изменения:
CHANGELOG PA 5.0:
 Cкрытый текст   (кликните здесь для просмотра)

Заметка: разработчики рекомендуют начать новую игру
Main Features:
- Solar system and warp jumping
* The new solar system consists of 8 planets, 2 moons and 3 POIs (new planets: alien, desert, barren and lava) distributed in many sectors
* You need a Capital Vessel and a warp drive to jump from one planet to the other
- Added dynamic playfield server management (now only playfield servers that are populated are loaded) which leads to less memory usage

Other Features:
- Added new creatures: 2 alien bugs, 2 golems (swamp and ice), 1 new variation of the desert worm and the armored golem that you know from our 1st trailer (he will defend some POIs)
- Capital Vessels can now land on planets and take Hover Vessels with them
- Added several new asteroids fields (e.g. rings around planets)
- Added possibility to sort for ping and players in Server Browser
- Radar map in space uses a logarithmic scale for far away objects and added compass for radar map on planets
- Private and foreign players/structures don't show on the big planet 3d map ( M ) any more. However, they show up in the top-right radar map, if you are close enough. Visibility of POI and resource spots remains unchanged.

Changes / Improvements:
- Added new logo and tweaked Main Menu
- Exchanged GUI font to prepare for localization to more languages
- Stamina is now also slowly regained while walking
- Increased vertical anti grief distance
- Added "Docked" info to HV ship panel
- Added landing gear (docking pad) for HV
- Added 2 landing gears for CV
- Added new models for Fridge
- Added new models for Oxygen Stations
- Added new model for Warp Drive
- Added better weapon models to all drones
- Added better trail effect to resource asteroids
- Added marker to Asteroids Sathium in space
- Added several new POIs (thanks to Dead8Eye)
- Added capacitor (deco) also in survival mode
- No items can be put in Quick Access grid if player is inside a ship to avoid loss of these items
- Tweaked colors of labels in Control Panel
- Enhanced 'servers' console cmd to show idle and (un)loading servers
- Resized chat window & fixed problem that text was shrinking if too long
- Changed some templates to take into account the new solar system setting (e.g., changes to Flux Coil and Power Coil)
- Slightly reduced range of SV weapons to make it more challenging to conquer a POI
- Slightly increased speed of alien plasma rockets and also range of alien turrets
- Rescaled rocket and plasma turrets HV
- Reduced light intensity of work lights
- Tweaked light on Drill, Filler and Repair Tool
- Tweaked flashlight of player (a bit wider angle)
- Tweaked particle effect when drilling a resource asteroid (less particles are dropped)
- Changed name of Akua fruit to Ahax fruit and removed this plant from Akua (now it only appears on desert planets)
- Enhanced server details with hyperlinks

Bug Fixes:
- Fixed problem of duplication / loss of items in Constructor and Food Processor in multiplayer
- Fixed major spawning problem of NPC: no gathering anymore (fix works only for new games)
- Fixed problem in space that player always respawned at 0/0 coordinate (now player can respawn at current death position)
- Fixed problem with troop transport that it did not always deploy troops
- Fixed problem that radar and 3D map did not show correct icon direction if cockpit was not orientated to the "normal" fly direction
- Fixed problem that orbital gravity was not switched off for all objects in space (e.g. starter block CV was dragged on planet if placed close to planet)
- Fixed empty cockpit landing bug on dedi: now SV / HV hovers in air for while before coming down (to facilitate building below them)
- Possible fix for problem that sometimes player was stuck below vessel when changing playfields with SV (e.g. leaving Akua to Akua orbit)
- Fixed problem that sometimes many drones gathered in one spot on a dedicated server
- Fixed problem that server details were not always displayed
- Fixed collision on Coffee plant
- Fixed problem that you could not remove a block on a structure after you changed the playfields with this structure in dedi mode
- Fixed problem that player sometimes respawned in medic station of crashed ships


5.0.1
 Cкрытый текст   (кликните здесь для просмотра)
Features:
- Reduced lagging on dedicated server through client-side prediction of movement and server reconciliation

Changes / Improvements:
- Reduced radius of small radar map on planets to 250m
- Added Sathium deposits to Omicron Moon and Akua Moon
- Added seat to cockpit CV
- Updated small icon of constructor SV
- Placed Sun higher in orbit on dedicated server
- Moved Capacitor to deco blocks categorie in constructor
- Reduced sound of fridge in SV
- Tweaked starting position in Omicron Orbit (Creative Empty)

Bug Fixes:
- Fixed problem that terrain was visible in space under certain circumstances
- Fixed camera position on passenger seat CV
Из пропущенных обновлений, самое важное - антигрифинговые опции, фракции, выделенные сервера.

Последний раз редактировалось: AndreyKl (01:51 27-12-2015), всего редактировалось 2 раз(а)
    Добавлено: 01:43 27-12-2015   
Eretic
 191 EGP


Рейтинг канала: 2(17)
Репутация: 12
Сообщения: 3844
Откуда: Санкт-Петербург
Зарегистрирован: 07.05.2008
Похоже решили дать ховерам какую-то осмысленность кроме как нубошипа. Хотя на мой взгляд зря капиталам дали посадку на планеты, лучше бы позволили дропподы делать из мелких кораблей.
    Добавлено: 11:43 27-12-2015   
AndreyKl
 150 EGP


Рейтинг канала: 5(164)
Репутация: 33
Сообщения: 1414
Откуда: Украина, Одесса
Зарегистрирован: 15.01.2008
Eretic :
Похоже решили дать ховерам какую-то осмысленность кроме как нубошипа. Хотя на мой взгляд зря капиталам дали посадку на планеты, лучше бы позволили дропподы делать из мелких кораблей.
На мой взгляд хорошо что теперь ховеры можно с собой брать, плохо что только кап шипами. Да и кап шипы - оверкил против всяких наземных баз, так что согласен - лучше бы оставили кап шипы только для космоса и FTL.

Последний раз редактировалось: AndreyKl (14:31 27-12-2015), всего редактировалось 1 раз
    Добавлено: 14:29 27-12-2015   
Eretic
 191 EGP


Рейтинг канала: 2(17)
Репутация: 12
Сообщения: 3844
Откуда: Санкт-Петербург
Зарегистрирован: 07.05.2008
Да даже дело не в оверкиле, просто раньше был хоть какой-то смысл строить базы на других планетах, чтобы не мотаться разгружаться на орбиту. А теперь сел - вот тебе и база.

добавлено спустя 1 минуту:
Более того, есть мнение что теперь, по возможности, основная первая база будет собираться как капшип.

Последний раз редактировалось: Eretic (14:53 27-12-2015), всего редактировалось 1 раз
    Добавлено: 14:53 27-12-2015   
Eretic
 191 EGP


Рейтинг канала: 2(17)
Репутация: 12
Сообщения: 3844
Откуда: Санкт-Петербург
Зарегистрирован: 07.05.2008
Кстати, а кто где предпочитает стартовать? Я вот обожаю Омикрон, как начал на нем когда еще вторая была недоступна, так и привязался к нему.
    Добавлено: 02:14 29-12-2015   
AndreyKl
 150 EGP


Рейтинг канала: 5(164)
Репутация: 33
Сообщения: 1414
Откуда: Украина, Одесса
Зарегистрирован: 15.01.2008
Eretic :
Более того, есть мнение что теперь, по возможности, основная первая база будет собираться как капшип.
Как-то мне это в голову не пришло - а ведь мобильная база решила бы кучу моих ранних проблем. С другой стороны в емпирионе что-то перестраивать та еще морока, а база довольно дешевая, корабль удобнее в космосе строить.

Eretic :
Кстати, а кто где предпочитает стартовать? Я вот обожаю Омикрон
Если омикрон - пустыня, то тоже выберу его.
Сейчас стартовал на Акуа. Из преимуществ только медицинские растения (как следствие не стал строить мед станцию, хотя они может и на омикроне теперь есть) и нет жесткой необходимости шлем носить. Из недостатков - агрессивные растения, мало того что на них патроны тратить, так еще и много этих цветочков бегает, а мяса с них не получить. Агрессивной живности в пустыне было куда как меньше, а кислород проблемой ни разу не становился.

Последний раз редактировалось: AndreyKl (13:02 31-12-2015), всего редактировалось 1 раз
    Добавлено: 13:01 31-12-2015   
Eretic
 191 EGP


Рейтинг канала: 2(17)
Репутация: 12
Сообщения: 3844
Откуда: Санкт-Петербург
Зарегистрирован: 07.05.2008
Базу я построил только для того, чтобы собрать ядро капшипа. Состояла база из 8 кубов, ядрая, конструктора, генератора и бака. Все это спокойно разбирается и переносится на новое. Причем на первой поре движки не нужны.
Хотя заметил кое-какие проблемы.
1. Явно бажная. Эти хрены с щупальцами и огромной пастью в первую(и частично вроде во вторую) ночь повадились спавниться под или в упор к кораблю, поднимая и швыряя многосоттонную платформу. Когда построил ховер с турелькой спавны пропали.
2. Ниодия на планете похоже больше нет(или мне дико не повезло с генерацией.) Добыть можно либо лутом, либо на луне. Но мелкий корабль строить все равно придется(пилотироваться стал хреново что-то, ну или просто косяк моей конструкции), чтобы слетать за Сафием.
3. Как-то некорректно отключаются движки после посадки. Мне пришлось перезагружаться, чтобы они перестали даже после их выключения жрать энергию в полную силу. Хотя посадка у меня на брюхо, может, дело в этом.

В общем сейчас у меня готово ядро корабля в виде платформы с 12 движками(подъем и движение), турелькой(кстати, дроны похоже летают только к базе) и минимумом техники. Ща полетаю по месторождениям, наберу ресов и рвану на орбиту, строить. Разумеется, начиная с системы приземления, чтобы в любой момент можно было за ресами вернуться.

Да, Омикрон пустыня. Он про сам по себе дико нравится.
    Добавлено: 13:31 31-12-2015   
hiveliberty
 65 EGP


Рейтинг канала: 1(2)
Репутация: 2
Сообщения: 150
Откуда: Тольятти
Зарегистрирован: 17.12.2013
Я вот залогинился на какой-то ru spb сервер.. Реснулся, упал на землю, вышел.. А мой-то под уже лутают во всю! Пасут гады и лутают)) И как вот играть дальше? Без всякого инвентаря.

Кстати, странно, что там на карте показывает местоположение всех 0_о
    Добавлено: 16:15 31-12-2015   
Eretic
 191 EGP


Рейтинг канала: 2(17)
Репутация: 12
Сообщения: 3844
Откуда: Санкт-Петербург
Зарегистрирован: 07.05.2008
А куда переехала красная топовая руда с лавовой планеты? На Z как-то там называется.
    Добавлено: 21:20 02-01-2016   
AndreyKl
 150 EGP


Рейтинг канала: 5(164)
Репутация: 33
Сообщения: 1414
Откуда: Украина, Одесса
Зарегистрирован: 15.01.2008
Eretic :
3. Как-то некорректно отключаются движки после посадки. Мне пришлось перезагружаться, чтобы они перестали даже после их выключения жрать энергию в полную силу. Хотя посадка у меня на брюхо, может, дело в этом.
Ландинги не спасают, они только с большими кораблями работают(

Космос уныл здесь. Я тот факт что на дрона нужно 5 корабельных ракет против трех патронов пехотной снайперки...
    Добавлено: 00:42 03-01-2016   
Eretic
 191 EGP


Рейтинг канала: 2(17)
Репутация: 12
Сообщения: 3844
Откуда: Санкт-Петербург
Зарегистрирован: 07.05.2008
Урон тут откровенно криво прописан. Да и турели порой тупят.
    Добавлено: 01:48 03-01-2016   
Eretic
 191 EGP


Рейтинг канала: 2(17)
Репутация: 12
Сообщения: 3844
Откуда: Санкт-Петербург
Зарегистрирован: 07.05.2008
Как же бесит сочетание сразу двух факторов:
1. Поиск пути у мобов отсутствует в принципе.
2. Многотысячтонный корабль для них ничего не весит.
    Добавлено: 12:46 03-01-2016   
Космические Миры: «Empyrion - Galactic Survival»
На страницу: Пред.  1, 2, 3, ... 124, 125, 126  След.    Перейти:   Все страницы
  
Показать: 
Предыдущая тема | Следующая тема |
К списку каналов | Наверх страницы
Цитата не в тему: Если нет, то глюк, а если да, то тоже глюк. (озадачил Tramp)

  » Empyrion - Galactic Survival | страница 2
Каналы: Новости | Elite | Elite: Dangerous | Freelancer | Star Citizen | X-Tension/X-BTF | X2: The Threat | X3: Reunion | X3: Terran Conflict | X Rebirth | X4: Foundations | EVE Online | Orbiter | Kerbal Space Program | Evochron | VoidExpanse | Космические Миры | Онлайновые игры | Другие игры | Цифровая дистрибуция | play.elite-games.ru | ЗВ 2: Гражданская война | Творчество | Железо | Игра Мечты | Сайт
   Дизайн Elite Games V5 beta.18