|
|
|
Канал Kerbal Space Program: «Новости KSP.» |
|
|
BlackCat 200 EGP
Рейтинг канала: 6(286) Репутация: 18 Сообщения: 2193 Откуда: г. Минск, Республика Беларусь Зарегистрирован: 28.11.2006 |
|
на русском про 1.9
https://www.youtube.com/watch?v=Jb5Zc3yaOKo
_________________ Я циник, эгоист, мизантроп, социофоб, пофигист, скептик! Одним словом - Няшка. :)
Последний раз редактировалось: BlackCat (11:54 17-02-2020), всего редактировалось 1 раз |
|
|
Foks 530 EGP
Рейтинг канала: 5(249) Репутация: 72 Сообщения: 1982 Откуда: Бастион Зарегистрирован: 24.08.2004 |
|
Ага, спасибо.
|
|
|
Foks 530 EGP
Рейтинг канала: 5(249) Репутация: 72 Сообщения: 1982 Откуда: Бастион Зарегистрирован: 24.08.2004 |
|
Новое видео о процессе разработки КСП2.
https://www.youtube.com/watch?v=aR4b9EWxgWs
Судя по картинкам планет на бэкграунде, облаков до сих пор нет
|
|
|
Ocean 1475 EGP
Рейтинг канала: 5(158) Репутация: 176 Сообщения: 5407 Откуда: Екатеринодар Зарегистрирован: 17.12.2007 |
|
Ну, взрывы становятся красивее, понятно, для чего мы играем в КСП
_________________ – продолжил Нопилеос. – Новые, незнакомые народы… |
|
|
Ocean 1475 EGP
Рейтинг канала: 5(158) Репутация: 176 Сообщения: 5407 Откуда: Екатеринодар Зарегистрирован: 17.12.2007 |
|
Любопытное бесплатное обновление Shared Horizons, посвящённое ЕКА, выйдет 1 июля. Добавят ракету Ариан 5, 2 новых миссии(что бы это ни значило) и несколько соответствующих деталей.
Миссии: БепиКоломбо и Розетта
Пошёл изучать детали миссии БепиКоломбо.
_________________ – продолжил Нопилеос. – Новые, незнакомые народы…
Последний раз редактировалось: Ocean (17:11 19-05-2020), всего редактировалось 1 раз |
|
|
ayes 92 EGP
Рейтинг канала: 5(161) Репутация: -37 Сообщения: 1016 Откуда: Чебоксары Зарегистрирован: 22.02.2008 |
|
Также будут добавлены кометы и скафандры, похожие на те, что используются в ESA.
Возможно, у Боба появятся очки.
|
|
|
OLCHA 787 EGP
Рейтинг канала: 3(36) Репутация: 187 Сообщения: 1784 Откуда: Krasnodar&Moskva Зарегистрирован: 27.02.2001 |
|
1.10 качаем %)
_________________ С ув. Ольха.
=================================
каждый в своем направлении,каждый в своё время...
Из прошлого надо брать огонь, а не пепел... |
|
|
BlackCat 200 EGP
Рейтинг канала: 6(286) Репутация: 18 Сообщения: 2193 Откуда: г. Минск, Республика Беларусь Зарегистрирован: 28.11.2006 |
|
"Студия Intercept Games объявила, что вынуждена вновь перенести релиз симулятора Kerbal Space Program 2— теперь на 2022 год. До этого выход планировался к осени следующего года, но разработчикам требуется больше времени на разработку."
https://shazoo.ru/2020/11/06/101747/kerbal-space-program-2-perenesli-na-2022-god
_________________ Я циник, эгоист, мизантроп, социофоб, пофигист, скептик! Одним словом - Няшка. :) |
|
|
BlackCat 200 EGP
Рейтинг канала: 6(286) Репутация: 18 Сообщения: 2193 Откуда: г. Минск, Республика Беларусь Зарегистрирован: 28.11.2006 |
|
Kerbal Space Program 1.11 обзор предстоящего обновления
https://www.youtube.com/watch?v=WpghLKl0avw
_________________ Я циник, эгоист, мизантроп, социофоб, пофигист, скептик! Одним словом - Няшка. :) |
|
|
ayes 92 EGP
Рейтинг канала: 5(161) Репутация: -37 Сообщения: 1016 Откуда: Чебоксары Зарегистрирован: 22.02.2008 |
|
1.11 вышла
|
|
|
BlackCat 200 EGP
Рейтинг канала: 6(286) Репутация: 18 Сообщения: 2193 Откуда: г. Минск, Республика Беларусь Зарегистрирован: 28.11.2006 |
|
Обзор обновления 1.11 на русском языке.
https://www.youtube.com/watch?v=h-6Qfa0_3Oc
_________________ Я циник, эгоист, мизантроп, социофоб, пофигист, скептик! Одним словом - Няшка. :) |
|
|
Sigurd 429 EGP
Рейтинг канала: 3(45) Репутация: 72 Сообщения: 807 Откуда: Харьков Зарегистрирован: 20.10.2002 |
|
Всем конечно до звезды, но вышла 1.12
_________________ dixi |
|
|
BlackCat 200 EGP
Рейтинг канала: 6(286) Репутация: 18 Сообщения: 2193 Откуда: г. Минск, Республика Беларусь Зарегистрирован: 28.11.2006 |
|
Sigurd : |
Всем конечно до звезды, но вышла 1.12
|
На русском языке краткий обзор можно посмотреть здесь:
https://www.youtube.com/watch?v=l2ph01iZAdU
_________________ Я циник, эгоист, мизантроп, социофоб, пофигист, скептик! Одним словом - Няшка. :) |
|
|
Foks 530 EGP
Рейтинг канала: 5(249) Репутация: 72 Сообщения: 1982 Откуда: Бастион Зарегистрирован: 24.08.2004 |
|
Печально, что это последнее большое обновление. Что нас ждет в KSP2 неизвестно.
|
|
|
BlackCat 200 EGP
Рейтинг канала: 6(286) Репутация: 18 Сообщения: 2193 Откуда: г. Минск, Республика Беларусь Зарегистрирован: 28.11.2006 |
|
Foks : |
Печально, что это последнее большое обновление. Что нас ждет в KSP2 неизвестно.
|
Что называется - будем посмотреть. Жаль только, что так долго ждать.
_________________ Я циник, эгоист, мизантроп, социофоб, пофигист, скептик! Одним словом - Няшка. :) |
|
|
ayes 92 EGP
Рейтинг канала: 5(161) Репутация: -37 Сообщения: 1016 Откуда: Чебоксары Зарегистрирован: 22.02.2008 |
|
А тем временем 1.12.2
Cкрытый текст (кликните здесь для просмотра)
+++ Improvements
* Set the default value of Override Safety Check to false, in both cheats.
* Implement Steam folder for subscribed craft.
* Add locking functionality to docking node rotations allowing autostruts to cross over docked nodes that are both locked.
* Add the current game name to the directory browser Current game label.
* Selecting the same target body in the maneuver tool dropdown forces the tool to recalculate.
* Add a Loop mode of None-Restart to the KAL. This will play once and stop, if play is pressed once the sequence is complete it will restart and play once.
* Remove unnecessary warning log messages from DirectoryController.
* Ring type fireworks orientation is now randomized, not simply vertical pane.
* Expose the kerbal end of ladder setting in the in-game settings.
* Make parts able to surface attach to structural flags and include checks and balances for child part attachment and size/variant changing.
* 'Disable Staging' PAW option in editor scene now affects all symmetry counterparts for decouplers.
* Add some randomness to the firework bursts to improve the look.
+++ Localization
* Fix when discovering a new launch site the facility name was only displaying in English.
* Fix the localization tags for ground deployable parts that are stock.
* Added autoloc code to Cheat Menu for Set Orbit Override Safety Check.
* Fix maneuver tool circularization UI string in French.
* Add localization of timescale suffixes for alarm date time fields.
* Add localization of maneuver alarm error messages.
* Fix Steering Adjustment string in PAW in Russian.
* Fix new game KSC welcome message in Japanese.
* Make the repair all parts cheat button wide enough for all languages.
* Craft browser search options 'subfolders' and 'all games' localized.
* Picking up deployed parts without Breaking Ground expansion installed - strings now localized.
* Localize cheat option 'Override safety check' in the Set Position menu.
* Fix Craft Browser missing Enter text... localization.
* Fix Craft Browser missing Cancel button localization.
* Adjust text size of ActionGroups text to fit asian font characters.
* Craft browser search text placeholder updated from 'Enter Search...' to 'Enter Text...'
+++ Parts
* Fix OX-10L solar panel break/repair functionality.
* Add a variant to the Clamp-o-Tron Sr. Now you can turn on and off the yellow stripes.
* Revamp LV-T30 Reliant and LVT-45 Swivel.
* Add Pitch and Rotate to the Small Work Lamp.
* Fix the MK 1-3 pod flag.
* Changed display name of RCS tanks to better order and name them relative to each other, and similar to the FL-T series. FL-R10 , FL-R25 and FL-1 become FL-R20, FL-R120 and FL-R750 with the number indicating resource amount.
+++ Bugfixes
* Fix Linux Scrollwheel direction.
* Fix spacing on Current Game, Stock and Steam folders.
* Fix ESA Mission not playing in base game when Breaking Ground DLC is not installed.
* Fix the MK2 Clamp-O-Tron's control point orientation.
* Fix Comet module subscribing to events multiple times.
* Fix Craft and Part persistentIDs being duplicated when launching the vessel using a craft file.
* Fix KAL losing part references when using craft files or when reverting to the VAB.
* Fix KAL being unable to control another KALs playspeed and play position.
* Fix KAL Presets not working for other KALs.
* Fix issue not dropping held parts when exiting construction mode.
* Fix compound parts losing their connections when edited in EVAConstruction mode with dropped parts.
* Fix for certain parts getting blank icons when placed in inventories and changing variants.
* Fix the ship engine volume setting not being applied in flight.
* Fix handling of non-matching system timezones (EG Hong Kong).
* Fix Craft names with special characters not saving correctly.
* Fix Player-saved craft in Missions not showing thumbnail correctly.
* Fix docking port errors when manipulating them in EVA construction mode.
* Fix Root part visibility when hovering over it's PAW in the editor scene.
* Fix vessel mass being incorrect when drilling has removed mass from attached asteroids.
* Fix intercept trajectories in patched conics when in relative mode.
* Fix Input lock getting stuck on when you open the action groups app.
* Fix an NRE when staging a docking port when it's not connected to another part.
* Fix SAS autopilot skill checking in sandbox and career games against kerbal experience and full SAS in sandbox game settings.
* Non-surface placeable items can no longer be dropped or placed while intersecting other parts during EVA Construction mode.
* Fix cargo container inventory duplicating on detaching and attaching the cargo part in EVA construction mode.
* Fix missing stored parts in cargo containers after attaching/detaching/dropping cargo part.
* Fix NRE occuring with Alarm Clock in Scenarios and Training games.
* Fix NRE occuring with KerbalInventory in Scenarios and Training games.
* Fix Maneuver Tool showing up in Scenarios and Training games.
* Fix Cargo settings for SmallHardpoint and StructuralPylon - They were reversed.
* Fix Mission Clock masking issue on warp to sunrise when CommNet is not enabled.
* Fix NextAlarm UI in Mission Clock when CommNet is not enabled.
* Fix Add Burn time setting being cutoff in the Alarm Clock details pane.
* Fix maneuver alarm time not updating when its not the active vessel.
* Fix some alarms firing immediately when initially created.
* Fix maneuver alarms getting stuck if the maneuver is removed.
* Fix Maneuver Tool error when initially loading flight scene.
* Fix Maneuver Tool calculation when making first selection in flight scene.
* Fix Maneuver Tool clearing the information text when it shouldn't.
* Fix Maneuver Tool inclined Same SOI transfer calc being inconsistent.
* Fix shaders on new slim suit.
* Non-retractable parts will now still be able to be toggled in the editor, even after saving and reloading or switching editors.
* Fix initial transfer window calcs shown in Maneuver Tool top window.
* Fix NRE when attempting to use the middle mouse set position cheat. Force camera out of map view when using this option to avoid vessel exploding.
* Fix Color Picker causing Crashes.
* Fix Color Picker alignment in PAW.
* Fix engine FX scaling issue.
* Fix part being deleted when closing Construction Mode UI while the cursor is holding a part.
* Fix the R&D's level 3 floor shading.
* Fix landed and deployed vessels coming off rails positioning, particularly on slopes.
* Fix NREs could fire when detaching first a compound part from a vessel and additional ones after it.
* Fix audio issue happening when enabling infinite fuel cheat.
* Fix the map view rotating with vessel orientation when mouse is over the alarm clock app.
* Fix the actiongroup app locking the camera controls.
* Fix the KerbalEVA incorrect collider name in boundsignorelist - EVAStorageSlim_flagDecals.
* Fix BinkRate not being set properly in Deployable Light configs.
* Fix parts dropped in EVA Construction do not play their deploy animation when a game is loaded and could get stuck.
* Fix for wrong shortcut letter in KSPedia EVA Construction mode Slide.
* Fix debris not becoming a controllable vessel when attaching controllable parts in EVA Construction.
* Fix the camera being locked when the actiongroup app is open.
* Fix the camera toggle being active when the actiongroup editing is active.
* Fix Contract Map Nodes firing an NRE on mouse over.
* Fix fairing staging options being inconsistent with symmetry setup when staging toggled.
* Fix text overlaps in the Next Alarm UI element.
* Fix Z fighting between deltav indicator for a stage and the Time warp UI element.
* Fix NRE when date entry fields are empty in the alarm clock.
* Fix Day field converting incorrectly when editing a manual time alarm.
* Fix Alarm message not firing when no active vessel and set to display if not this vessel.
* Fix Manual Alarm changing the linked vessel when editing an alarm.
* Fix the blue maneuver directional arrow blurriness when texture quality set to eighth res.
* Fix maneuver node dragging between patched conics, and refocuses camera as required.
* Fix unable to drag maneuver nodes that are in the past. Can now drag them forward in time again until they are past the current game time.
* Fix issue disabling hotkeys when cargo panel was open in the editor.
* Fix grapple errors when disarming from same vessel grapple.
* Fix grapple errors when lock PAW option is clicked when it shouldn't be available to the player.
* Fix parts being able to attach in construction mode when colliding with ground.
* Fix Easter Egg Launch sites ladders were unusable for EVA Kerbals.
* Fix Manual Alarms always being linked to a vessel regardless of the chosen settings.
* Fix the variant selector buttons ignoring locked variant options.
* Fix RCS being left on when a Kerbal exist construction mode after welding when in space.
* Fix picking up a strut or a fuel line and attaching it caused the endpoint to enable a collider, and moving around the target could cause undesired collisions in EVA Construction mode.
* Fix the firework trail particles lasting for the entire duration of the explosion delay.
* Fix rare CTD using the Maneuver Tool App.
* Fix Manuever Tool App calculations when calculating transfer from future maneuver nodes (not current orbit).
* Fix the save confirm dialog prompting for overriding saves when special characters in vessel name and saving while editing an existing craft.
+++ Modding
* Adjusted AppUIMember Initializers to ensure attributes get setup correctly in the right sequence.
* Expose ModuleRCS.EPSILON which controls the minimum latch for thrust.
* Expose ModuleSAS.targetSASServiceLevel so that modders can override the parts SASServiceLevel.
* Expose UIApp.IsShowing so modders can see if an apps frame is showing.
* Expose AlarmClockUIFrame.IsDetailsShowing for visibility of the details window.
* Expose AppUIMemberDateTime.DateFormatter for date input fields in ManTool and AlarmClock.
* Exposed the state of the nextalarm visibility in flight on FlightUIModeController Singleton. FlightUIModeController.Instance.NextAlarmShowing bool.
* Fix DoubleCurve initialize and evaluate method.
* Add attachRules to PartVariant so different variants can have their own attachRules setup.
=================================== Making History v1.12.1 ================================
+++ Parts
* Fix M1-F wheel radius.
* Changed display name of RCS tanks to better order and name them relative to each other, and similar to the FL-T series. FL-R5 becomes FL-R400 with the number indicating resource amount.
* Fix the Onion, Pea, and Pomegranate instantly turning black during reentry effects.
+++ Bugfixes
* Fix Meet me In Zero G mission.
* Fix test grapple node errors when not in flight scene.
====================================== Breaking Ground v1.7.1 ==============================
+++ Bugfixes
* Fix deployable parts don't always launch at frame 0 of their animation when they start retracted.
* Moved fan shrouds sooner in the tech tree.
|
|
|
|
OLCHA 787 EGP
Рейтинг канала: 3(36) Репутация: 187 Сообщения: 1784 Откуда: Krasnodar&Moskva Зарегистрирован: 27.02.2001 |
|
надо глянуть...спасибо за новость!
_________________ С ув. Ольха.
=================================
каждый в своем направлении,каждый в своё время...
Из прошлого надо брать огонь, а не пепел... |
|
|
Sigurd 429 EGP
Рейтинг канала: 3(45) Репутация: 72 Сообщения: 807 Откуда: Харьков Зарегистрирован: 20.10.2002 |
|
Танцы колес как были так и остались.
Неправильное позиционирование объектов, когда камни, деревья и прочий террайн висят в воздухе - осталось
забивание стека памяти графики после 5-и минут атмосферного полета - осталось
Сегодня два раза словил кракена. Одного при стыковке над Муной, второго при расстыковке над Минмусом.
_________________ dixi |
|
|
BlackCat 200 EGP
Рейтинг канала: 6(286) Репутация: 18 Сообщения: 2193 Откуда: г. Минск, Республика Беларусь Зарегистрирован: 28.11.2006 |
|
Sigurd : |
Танцы колес как были так и остались.
Неправильное позиционирование объектов, когда камни, деревья и прочий террайн висят в воздухе - осталось
забивание стека памяти графики после 5-и минут атмосферного полета - осталось
Сегодня два раза словил кракена. Одного при стыковке над Муной, второго при расстыковке над Минмусом.
|
А модов много установлено?
_________________ Я циник, эгоист, мизантроп, социофоб, пофигист, скептик! Одним словом - Няшка. :) |
|
|
Foks 530 EGP
Рейтинг канала: 5(249) Репутация: 72 Сообщения: 1982 Откуда: Бастион Зарегистрирован: 24.08.2004 |
|
https://www.youtube.com/watch?v=eWUfXPKPv5g
KSP 2 New Gameplay - 6 minutes of gameplay footage without commentary
Пока не впечатляет. Они что, взяли старый движок по ходу? Виден расколбас сборок - детали шевелятся и дрыгаются, как в старой игре. Но цену в 50 баксов уже озвучили.
|
|
|
|
|
|
Канал Kerbal Space Program: «Новости KSP.» |
|