|
|
|
Канал X4: Foundations: «Обсуждение публичных бета-версий» |
|
|
AntiKiller 185 EGP
Рейтинг канала: 9(1167) Репутация: 11 Сообщения: 1418 Откуда: Москва Зарегистрирован: 06.12.2018 |
|
harryz : |
Я считал что S-ки моментально дохнут в удаленке.
|
В удаленном бою, при настройке поведения на атаку -> бежать, истребитель при первой же атаке по нему, на форсаже, покидает место битвы. А одним попаданием его убить не могут.
|
|
|
Ron-lg 108 EGP
Рейтинг канала: 6(479) Репутация: 6 Сообщения: 1044
Зарегистрирован: 07.12.2011 |
|
AntiKiller : |
В удаленном бою, при настройке поведения на атаку -> бежать, истребитель при первой же атаке по нему, на форсаже, покидает место битвы. А одним попаданием его убить не могут.
|
Это каждому, или можно группой? Потому что ну, устанешь клацать.
|
|
|
alexalsp 514 EGP
Рейтинг канала: 11(1711) Репутация: 54 Сообщения: 4353
Зарегистрирован: 12.08.2014 |
|
X4 Foundations Public Beta - Version: 5.00 Beta 5 (472127) - Last updated: 2022-02-16
Код: |
[Beta 5] Added Anchor Space parameter to AutoSalvage order (new feature in 5.00).
[Beta 5] Added Gambling Den interior to player stations with relevant welfare module (new feature in 5.00).
[Beta 5] Added AI order and behaviour descriptions to mouseover tooltips on Map.
[Beta 5] Changed chair in personal office to open Empire Overview menu when sitting there (new feature in 5.00).
[Beta 5] Removed ID codes shown for non-ship and non-station objects in Map menu (new feature in 5.00).
[Beta 5] Improved AutoSalvage to always pick closest unclaimed piece of scrap they can work with (new feature in 5.00).
[Beta 5] Improved mining ships behaviour to be much less likely to travel far from sector core for resources.
[Beta 5] Improved consistency of turret group naming in various menus.
[Beta 5] Improved UI display of Radar Cloak ship modifications to be clearer about effect (new feature in 5.00).
[Beta 5] Improved ship controls to be enabled while multi-stage hint text is shown.
[Beta 5] Improved menu navigation with controller in Player Information and Transaction Log menus.
[Beta 5] Fixed blue square shown on docked non-player ships in Object List (problem introduced in 5.00).
[Beta 5] Fixed player office not appearing on HQ obtained as part of Terran gamestarts (new feature in 5.00).
[Beta 5] Fixed repair drones being available for M ships (removed from existing ships and refunded).
[Beta 5] Fixed miners assigned to Mimic their commander changing their anchor space when their commander changes sectors.
[Beta 5] Fixed build drones not available for Compactor ships (new feature in 5.00).
[Beta 5] Fixed multiple salvage ships going after same scrap (new feature in 5.00).
[Beta 5] Fixed trade subordinates of stations with salvage capability trying to trade raw scrap (new feature in 5.00).
[Beta 5] Fixed inability to change target of Collect Salvage to non-recyclable wreck that can otherwise be towed (new feature in 5.00).
[Beta 5] Fixed Radar Visibility ship modifications not working correctly under certain conditions (new feature in 5.00).
[Beta 5] Fixed ships warping or failing to move properly if AI took over from player while near large object (problem introduced in 5.00).
[Beta 5] Fixed station rooms sometimes being placed at capital ship docking positions (problem introduced in 5.00).
[Beta 5] Fixed fleet subordinates not engaging hostiles according to their assignment when in transit.
[Beta 5] Fixed some NPC stations not having, or wanting, sufficient drones.
[Beta 5] Fixed certain discounts/commissions not unlocking when they should.
[Beta 5] Fixed asteroids appearing to suddenly spawn near mining ships.
[Beta 5] Fixed triggering of Data Mining achievement when receiving blueprint as random scan reward.
[Beta 5] Fixed missing Dismantle Wreck option on wrecks (new feature in 5.00).
[Beta 5] Fixed missing user question about discarding planned default behaviour under certain circumstances
[Beta 5] Fixed comm cutscenes occasionally getting stuck.
[Beta 5] Fixed verbal notifications being repeatedly spoken by player-owned ships with looped orders.
[Beta 5] Fixed false positive Game Modified notifications under certain circumstances (new feature in 5.00).
[Beta 5] Fixed Ship Configuration menu crash under certain circumstances (problem introduced in 5.00).
[Beta 5] Fixed several causes of crashes.
|
_________________ CMDR: Fallout(EG)
ED - если застряли: https://discord.gg/w56kPWH |
|
|
alexalsp 514 EGP
Рейтинг канала: 11(1711) Репутация: 54 Сообщения: 4353
Зарегистрирован: 12.08.2014 |
|
X4 Foundations Public Beta - Version: 5.00 Beta 6 (473537) - Last updated: 2022-02-23
Код: |
[Beta 6] Reverted removal of repair drones for M ships (reverts change in 5.00, previously refunded drones are not restored).
[Beta 6] Added salvage-specific upkeep mission to stations needing Tug ships (new feature in 5.00).
[Beta 6] Added key binding to deselect current target.
[Beta 6] Added map filter to toggle rendering of satellite coverage.
[Beta 6] Added options to change enemy warning sounds (new feature in 5.00).
[Beta 6] Added product and resources per hour information for Processing Modules to Logical Station Overview (new feature in 5.00).
[Beta 6] Added access point to inventory storage in player office (new feature in 5.00).
[Beta 6] Added holographic effects to Terran 4-dock pier to make capital ship docking easier.
[Beta 6] Added warning when starting game with NVIDIA version 436.51 drivers or older.
[Beta 6] Changed objects within gravidar-obscuring regions to no longer be marked on map when pinged using LRS (new feature in 5.00).
[Beta 6] Improved stellar output in Bright Promise and Heart of Acrimony II.
[Beta 6] Improved pacing of Processing Module operation (new feature in 5.00).
[Beta 6] Improved docking hint by not mentioning spacesuit if target does not have matching dock.
[Beta 6] Improved notification of recurring order failure resulting from assignments or default behaviours.
[Beta 6] Improved target monitor UI for salvage-related orders (new feature in 5.00).
[Beta 6] Fixed inconsistent custom gamestart compatibility check (new feature in 5.00).
[Beta 6] Fixed Paranid story missions activating when set to be complete in custom gamestart (problem introduced in 5.00).
[Beta 6] Fixed ship crews bailing in response to player demanding they surrender while in spacesuit.
[Beta 6] Fixed attacking ships sometimes overshooting their target on long-distance movement.
[Beta 6] Fixed several instances of friendly ships attacking player after all enemy ships are destroyed in story missions (problem introduced in 5.00).
[Beta 6] Fixed ships assigned to trade for station build storage refusing to do so unless build storage is able to pay for it.
[Beta 6] Fixed towed objects sometimes disappearing after saving and loading (new feature in 5.00).
[Beta 6] Fixed police factions protecting Duke's Buccaneers (problem introduced in 5.00).
[Beta 6] Fixed random NPCs wandering into player office (new feature in 5.00).
[Beta 6] Fixed jumping selection in Manage Plots tab of Map menu.
[Beta 6] Fixed docking hint remaining on screen much too long if docking permission is repeatedly requested.
[Beta 6] Fixed incorrectly scrolled view without scroll bar in Logical Station Overview when hiding display of Economy Statistics.
[Beta 6] Fixed inconsistent cargo numbers when using Ware Exchange.
[Beta 6] Fixed menu crash in Behaviour tab in Map menu.
[Beta 6] Fixed HUD icons for recyclables (new feature in 5.00).
[Beta 6] Fixed Game Over text not appearing (problem introduced in 5.00).
[Beta 6] Fixed certain large landmarks not being visible from long distance.
[Beta 6] Fixed room overlapping with trader's shop on Argon trade stations.
[Beta 6] Fixed docking bays on Teladi capital ships being placed above intended location.
[Beta 6] Fixed minor graphical glitches on various Terran station modules.
[Beta 6] Fixed excessively dirty cockpit glass on Argon L capital ship bridges.
[Beta 6] Fixed collision mesh in cockpit on Katana.
[Beta 6] Fixed Katana paint mod affecting unwanted surfaces.
[Beta 6] Fixed several causes of crashes.
|
_________________ CMDR: Fallout(EG)
ED - если застряли: https://discord.gg/w56kPWH |
|
|
S!rAssassin 112 EGP
Рейтинг канала: 9(1098) Репутация: 11 Сообщения: 1111 Откуда: Смоленск, Россия Зарегистрирован: 01.11.2006 |
|
Я один не понял этот хитрый ход с ремонтными дронами для М-кораблей?
_________________ «Война, торговля и разбой - три вида сущности одной» (c) Гёте. Про творение Эгософта говорил, не иначе :) |
|
|
alexalsp 514 EGP
Рейтинг канала: 11(1711) Репутация: 54 Сообщения: 4353
Зарегистрирован: 12.08.2014 |
|
Хитрый ход ? Вычеркнут, наверно не починили ))
_________________ CMDR: Fallout(EG)
ED - если застряли: https://discord.gg/w56kPWH |
|
|
S!rAssassin 112 EGP
Рейтинг канала: 9(1098) Репутация: 11 Сообщения: 1111 Откуда: Смоленск, Россия Зарегистрирован: 01.11.2006 |
|
В пятой бете дронов убрали, мол они не вылетали чинить, ибо нет дроно-дока у М-кораблей. В шестой бете... передумали? Научили вылетать и чинить?
И вопрос по новому квесту по исследованию модуля казино: просят доставит быстрый корабль - я ж его подарю?
_________________ «Война, торговля и разбой - три вида сущности одной» (c) Гёте. Про творение Эгософта говорил, не иначе :)
Последний раз редактировалось: S!rAssassin (00:02 24-02-2022), всего редактировалось 1 раз |
|
|
alexusvm 653 EGP
Рейтинг канала: 13(2139) Репутация: 31 Сообщения: 1583 Откуда: Москва Зарегистрирован: 30.08.2012 |
|
S!rAssassin : |
я ж его подарю?
|
В некотором смысле - да (он станет ничейным и будет пылиться в доке миссионной станции, но достучаться до него будет невозможно). А еще 2-х звездного капитана запросят и отберут, и с ним придёт голову поломать - как его отдать (я не сразу понял, ибо не очевидное решение). Но в целом, пока, новый модуль сильно бестолковый, т.к. дает мизерный прирост рабов, да и учитывается только один модуль на станции (смысла строить два и более - нет).
|
|
|
anDron 545 EGP
Рейтинг канала: 12(1904) Репутация: 54 Сообщения: 5590 Откуда: Новосибирск Зарегистрирован: 27.11.2013 |
|
alexusvm : |
новый модуль сильно бестолковый, т.к. дает мизерный прирост рабов
|
Статичный коэффициент? Али динамический?
|
|
|
alexusvm 653 EGP
Рейтинг канала: 13(2139) Репутация: 31 Сообщения: 1583 Откуда: Москва Зарегистрирован: 30.08.2012 |
|
anDron : |
Статичный коэффициент? Али динамический?
|
Не понял твой вопрос. Я наблюдал за приростом рабов где-то с 500 до 4600 (на 5-ти L Ареалах). Прирост скакал в диапазоне 28-42 (он же там обновляется каждые 10 минут). Так-что, когда я писал что прирост есть, на самом деле возможно его и нет
Пока смотрел, заметил что однажды (когда внезапно закончились таблетки) списалось разом 400 рыл. Если правильно помню, в дремучие времена списывали не более 10 рыл за раз?
|
|
|
alexalsp 514 EGP
Рейтинг канала: 11(1711) Репутация: 54 Сообщения: 4353
Зарегистрирован: 12.08.2014 |
|
X4 Foundations Public Beta - Version: 5.00 Beta 6 HF1 (473744) - Last updated: 2022-02-24
Код: |
[Beta 6 HF1] Fixed relations between player and Duke's Buccaneers unintentionally being reset to default (problem introduced in 5.00).
[Beta 6 HF1] Fixed Duke's Buccaneers continuing to destroy player's satellites after The Insurgence mission (problem introduced in 5.00).
[Beta 6 HF1] Fixed Duke's Buccaneers not having any trade partners after A New Haven mission (problem introduced in 5.00).
|
_________________ CMDR: Fallout(EG)
ED - если застряли: https://discord.gg/w56kPWH |
|
|
anDron 545 EGP
Рейтинг канала: 12(1904) Репутация: 54 Сообщения: 5590 Откуда: Новосибирск Зарегистрирован: 27.11.2013 |
|
2alexusvm Вижу, что руки не дошли до сурьезного разбиралова.
|
|
|
alexusvm 653 EGP
Рейтинг канала: 13(2139) Репутация: 31 Сообщения: 1583 Откуда: Москва Зарегистрирован: 30.08.2012 |
|
Да в общем то не сильно интересно Но меня смутило что прирост в течении смены меняется шесть раз как в большую сторону, так и меньшую без временной зависимости. Т.е. наличие ресурсов для рабов на складах (в конкретном случае) не при делах, а зависимость от чего либо ещё не очевидна.
|
|
|
anDron 545 EGP
Рейтинг канала: 12(1904) Репутация: 54 Сообщения: 5590 Откуда: Новосибирск Зарегистрирован: 27.11.2013 |
|
Что говорит о том, что ты увидел еще даже меньше, чем я предполагал...
добавлено спустя 1 минуту:
ЗЫ. Освобожусь - скину тебе обещанных скринов. Но ты не оставляй на самотек. Попинывай меня, требуй.
Последний раз редактировалось: anDron (13:09 26-02-2022), всего редактировалось 1 раз |
|
|
S!rAssassin 112 EGP
Рейтинг канала: 9(1098) Репутация: 11 Сообщения: 1111 Откуда: Смоленск, Россия Зарегистрирован: 01.11.2006 |
|
А что молчим? Релиз кандидат в Стиме и ГОГе!
Version: 5.00 RC 1 (474052) - 2022-02-28
Cкрытый текст (кликните здесь для просмотра)
Код: |
[RC 1] Added option to disable enemy warning sounds (new feature in 5.00).
[RC 1] Improved mission briefings by removing certain distracting map elements.
[RC 1] Improved salvage collection to allow operation in space belonging to hostile factions or that have hazardous regions if range is zero (new feature in 5.00).
[RC 1] Improved determination of available threads on Linux systems.
[RC 1] Fixed Zyarth's Coffin mission getting stuck because of missing trade offer on delivery station.
[RC 1] Fixed inconsistent ship behaviour when trading between player stations that don't have money.
[RC 1] Fixed player-owned stations paying player-owned ships for deliveries when they shouldn't (problem introduced in 5.00).
[RC 1] Fixed capital ships continuing to strafe in combat if forward guns are deactivated while already engaged.
[RC 1] Fixed ships fleeing into blacklisted sectors (problem introduced in 5.00).
[RC 1] Fixed ships sometimes looping back and forth through jump gates (problem introduced in 5.00).
[RC 1] Fixed ships sometimes switching targets during long approach when given explicit attack order (problem introduced in 5.00).
[RC 1] Fixed Scrap Metal misleadingly being available as ware for AutoMine (new feature in 5.00).
[RC 1] Fixed manual buy amounts for Raw Scrap not working if Scrap Metal has manually allocated storage (new feature in 5.00).
[RC 1] Fixed cargo containers dropped when hacking station storage sometimes ending up inside modules.
[RC 1] Fixed station plots being able to be placed in fog of war or overlapping other stations.
[RC 1] Fixed ships sometimes repeatedly docking and undocking while fleeing.
[RC 1] Fixed duplicated Player HQ module in Station Build menu of empty plot.
[RC 1] Fixed selecting Fleet commander on Map changing to Unassigned Ships category.
[RC 1] Fixed option to hire being available for enemy Builder ships.
[RC 1] Fixed Logical Station Overview options being missing under certain circumstances.
[RC 1] Fixed incorrect camera position when saving and loading while sitting on station.
[RC 1] Fixed space suit lights not turning on (problem introduced in 5.00).
|
|
alexalsp : |
молчим потому что жарко.
|
Сочувствую.
_________________ «Война, торговля и разбой - три вида сущности одной» (c) Гёте. Про творение Эгософта говорил, не иначе :)
Последний раз редактировалось: S!rAssassin (09:46 01-03-2022), всего редактировалось 2 раз(а) |
|
|
alexalsp 514 EGP
Рейтинг канала: 11(1711) Репутация: 54 Сообщения: 4353
Зарегистрирован: 12.08.2014 |
|
молчим потому что жарко.
_________________ CMDR: Fallout(EG)
ED - если застряли: https://discord.gg/w56kPWH |
|
|
Hik50 99 EGP
Рейтинг канала: 8(837) Репутация: 7 Сообщения: 462
Зарегистрирован: 21.05.2015 |
|
У Капитана Колинса вышло новое видиео о Лесном Короле (ERLKING). Корабль довольно имбовый, особенно его М турели. Говорят, будет в единственном экземпляре, получается через исследования/квест.
Последний раз редактировалось: Hik50 (22:32 01-03-2022), всего редактировалось 1 раз |
|
|
d.xahok 176 EGP
Рейтинг канала: 8(908) Репутация: 6 Сообщения: 1817
Зарегистрирован: 19.10.2015 |
|
С турелями переборщили, взяли ксенонские, апнули дистанция в 2(L)-3(M) раза, апнули урон процентов на 10, апнули скорость поворота L-ки в 2 раза (76 градусов в сек), и даже порезанная угловая скорость M-ки это не компенсирует.
|
|
|
S!rAssassin 112 EGP
Рейтинг канала: 9(1098) Репутация: 11 Сообщения: 1111 Откуда: Смоленск, Россия Зарегистрирован: 01.11.2006 |
|
d.xahok : |
С турелями переборщили
|
Зато, Л - всего три штуки. Опять сделали не линкор с мощным бортовым залпом, как Ксенячий Айко и Кейко, а жирнючий истребитель - все три Л-турели смотрят вперед и аккомпанируют главному калибру. Тот же Асгард, в итоге, с поправкой на уникальность и без кастомизации вооружения (думаю, уникальные пушки будут безальтернативны по эффективности)...
А ведь тут-то уже могли бы сделать две-четыре уникальных мощнейших ХЛ-башни на корме-носу или по бортам, дабы величественно проплывая боком наваливать супостатам подарков
Ну, и как же без занудства:
Hik50 : |
о Лесном Короле (ERLKING)
|
«Лесно́й царь», «Коро́ль Э́льфов», «Коро́ль Ольши́» или «Коро́ль Ольхи́» - назван кораблик в честь персонажа из фольклора Германии Еllekonge. Так кличут зловещего эльфа, бродящего по лесам и пристающего к детям, что слишком долго ходят по лесу, дабы убить несчастных одним касанием...
В Германии популярна книга Иоганна Вольфганга фон Гёте "Erlkönig", которую изучают в школе.
_________________ «Война, торговля и разбой - три вида сущности одной» (c) Гёте. Про творение Эгософта говорил, не иначе :)
Последний раз редактировалось: S!rAssassin (09:39 02-03-2022), всего редактировалось 2 раз(а) |
|
|
d.xahok 176 EGP
Рейтинг канала: 8(908) Репутация: 6 Сообщения: 1817
Зарегистрирован: 19.10.2015 |
|
S!rAssassin : |
все три Л-турели
|
Их 5. В списке оборудования можно глянуть.
https://youtu.be/j0du-_qg1ZE?t=394
S!rAssassin : |
А ведь тут-то уже могли бы сделать две-четыре уникальных мощнейших ХЛ-башни
|
Да нужны больно они, когда его уникальные турели на 9км поливают.
|
|
|
|
|
|
Канал X4: Foundations: «Обсуждение публичных бета-версий» |
|