|
|
|
Канал X4: Foundations: «Обсуждение публичных бета-версий» |
|
|
AntiKiller 185 EGP
Рейтинг канала: 9(1167) Репутация: 11 Сообщения: 1418 Откуда: Москва Зарегистрирован: 06.12.2018 |
|
Строил без СЕТ-ы? Тут есть какой-то скрытый смысл...
|
|
|
anDron 545 EGP
Рейтинг канала: 12(1904) Репутация: 54 Сообщения: 5581 Откуда: Новосибирск Зарегистрирован: 27.11.2013 |
|
А не заметил, что у всех пользователей СЕТы почти всегда полная каша в голове о том, что и как в игре работает? И [почти] полное незнание (личного опыта) о куче мелких нюансов. Вот это и будет у большинства ейных пользователей ускоряшки. А я не люблю себя чувствовать лупоглазкой-непонимашкой. Хочу знать досконально; по возможности про все мелочи/нюансики...
А так заказал и пока оно строится смотри-наблюдай за чем хочешь.
Последний раз редактировалось: anDron (09:33 21-11-2021), всего редактировалось 1 раз |
|
|
alexalsp 514 EGP
Рейтинг канала: 11(1683) Репутация: 54 Сообщения: 4317
Зарегистрирован: 12.08.2014 |
|
X4 Foundations Public Beta - Version: 4.20 Beta 3 (465187) - Last updated: 2021-11-23
Код: |
[Beta 3] Fixed Torus riddle switches being repairable while shutters are closed, resulting in riddle being impossible to solve.
[Beta 3] Fixed hacking missions targeting stations without docks.
[Beta 3] Fixed scan missions sometimes asking player to scan laser tower.
[Beta 3] Fixed Terran vs Xenon guild missions asking player to scan Xenon ships carrying Hull Parts or Water.
[Beta 3] Fixed Terran or Pioneers scan missions asking for wares that aren't used by Terran economy.
[Beta 3] Fixed player stations created from custom gamestarts not detecting enemies.
[Beta 3] Fixed player not being able to target objects if spawning in space suit in custom gamestart.
[Beta 3] Fixed linear highways being disabled when ring highways are disabled in custom gamestart.
[Beta 3] Fixed mining ships concentrating in areas with relatively low yield.
[Beta 3] Fixed freeze when loading save if HQ core module was under construction.
|
_________________ CMDR: Fallout(EG)
ED - если застряли: https://discord.gg/w56kPWH |
|
|
anDron 545 EGP
Рейтинг канала: 12(1904) Репутация: 54 Сообщения: 5581 Откуда: Новосибирск Зарегистрирован: 27.11.2013 |
|
Вопрос к юзающим бетку (с новым стартом игры): ксенов хоть немного починили? Или все так же пинают бедолаг все кому не лень?
|
|
|
Dikiy 50 EGP Репутация: 0 Сообщения: 35
Зарегистрирован: 11.02.2015 |
|
Без мода на их кол-во у них нет шансов.
|
|
|
TUAREGS 72 EGP
Рейтинг канала: 5(102) Репутация: 4 Сообщения: 493 Откуда: Латвия Зарегистрирован: 22.07.2011 |
|
Dikiy : |
Без мода на их кол-во у них нет шансов.
|
Я не совсем понимаю, почему игроки так радеют за ксенонов. Можно ведь не помогать союзным расам, не пичкать их ракетами, самому потихоньку строиться, разные миссии по чуть-чуть выполнять, и тогда ксеноны очень даже неплохо развиваются и распространяются, им скрытые настройки игры помогают. Из ниоткуда сгенерировались корабли у врат, готовая станция нарисовалась на пустом месте. Я, например, в одном старте совершенно не трогал юго-восток карты, так там ксеноны в каждом секторе верфи и доки слепили. Ксеноны через врата шли почти беспрерывным потоком, мои корабли молотили в режиме нонстоп, ни одна неписевая раса такой наплыв не выдержит.
Дайте ксенонам время и они себя покажут. ИМХО.
P.S. Продайте им торговую лицензию на медовые пончики, контрабандой, и тогда все союзные расы растолстеют и не смогут влезать в боевые корабли. Шутка
_________________ Империя - будущее человечества. |
|
|
ayes 92 EGP
Рейтинг канала: 5(112) Репутация: -37 Сообщения: 1016 Откуда: Чебоксары Зарегистрирован: 22.02.2008 |
|
TUAREGS : |
Я не совсем понимаю, почему игроки так радеют за ксенонов.
|
Просто без них станет совсем скучно, и неинтересно играть. А так как то веселее.
|
|
|
alexusvm 653 EGP
Рейтинг канала: 13(2124) Репутация: 31 Сообщения: 1583 Откуда: Москва Зарегистрирован: 30.08.2012 |
|
anDron : |
Вопрос к юзающим бетку (с новым стартом игры): ксенов хоть немного починили? Или все так же пинают бедолаг все кому не лень?
|
Я не заметил что ксенонам как-то полегчало. У меня все их сектора пока ещё ихние, но неписи активно лезут к ним со своими станциями. СОПовцы только чего-то мнутся, какие-то они пассивные. В самом начале пытались к ксенонам и паранидам залезть, но те выпилили их оборонки и на этом СОПовцы сдулись. Думаю, если обеспечить СОП ресурсами, они опять всех соседей подомнут. Короче, всё так же - «берегите ксенонов»
|
|
|
TUAREGS 72 EGP
Рейтинг канала: 5(102) Репутация: 4 Сообщения: 493 Откуда: Латвия Зарегистрирован: 22.07.2011 |
|
Приветствую!
Вопросик нарисовался. Я ленивая жопа Я сейчас очень-очень занят и нет времени заходить в игру.
Разработчики ввели в игру или хотя-бы рассматривают возможность автоматического пополнения боевых потерь флотов?
Например, в патруле три М, одного грохнули, на его место автоматически прибыл такой же М, свежепостроенный на верфи или из состава резерва, созданного игроком. Естественно с копированием всех настроек выбывшего, натуральный клон.
Спасибо!
_________________ Империя - будущее человечества. |
|
|
S!rAssassin 112 EGP
Рейтинг канала: 9(1024) Репутация: 11 Сообщения: 1106 Откуда: Смоленск, Россия Зарегистрирован: 01.11.2006 |
|
Нет, такого никто и не просил. Только я писал на русскоязычной ветке оф.форума, что можно было бы сделать адмиралов, раз уж пошел интерес к персоналу наемному, которому можно было бы поручить некие задания, типа патруля, и который бы как раз собирал и восполнял приданный ему флот, сообразно собственной прокачке.
_________________ «Война, торговля и разбой - три вида сущности одной» (c) Гёте. Про творение Эгософта говорил, не иначе :) |
|
|
Ron-lg 108 EGP
Рейтинг канала: 6(479) Репутация: 6 Сообщения: 1044
Зарегистрирован: 07.12.2011 |
|
А в какой момент появилось (точней исчезло) обозначение на карте когда на мои неписи нападают перады? Пока в притык не увеличишь карту - хз, где там на него наехали? Причем даже если успел дать приказ ФОЙЕР - на карте найти с трудом, а каждый сектор просматривать микроскоп - такое себе...
|
|
|
alexalsp 514 EGP
Рейтинг канала: 11(1683) Репутация: 54 Сообщения: 4317
Зарегистрирован: 12.08.2014 |
|
X4 Foundations Public Beta - Version: 4.20 Beta 4 (465891) - Last updated: 2021-12-01
Код: |
[Beta 4] Improved capital ship usage of main weapons in combat when player not present (further improves improvement in 4.20).
[Beta 4] Fixed ships with turrets potentially not shooting if created via a custom gamestart.
[Beta 4] Fixed turrets retaining out-of-range targets for too long.
[Beta 4] Fixed long boarding operations failing prematurely if straggling pod is destroyed.
|
_________________ CMDR: Fallout(EG)
ED - если застряли: https://discord.gg/w56kPWH |
|
|
alexalsp 514 EGP
Рейтинг канала: 11(1683) Репутация: 54 Сообщения: 4317
Зарегистрирован: 12.08.2014 |
|
X4 Foundations Public Beta - Version: 4.20 Beta 4 HF 1 (465891) - Last updated: 2021-12-06
Код: |
[Beta 4 HF 1]Fixed problem with guild submissions in mission briefing menu.
[Beta 4 HF 1]Fixed menu crash when opening Ship Overview under certain circumstances.
|
_________________ CMDR: Fallout(EG)
ED - если застряли: https://discord.gg/w56kPWH |
|
|
AntiKiller 185 EGP
Рейтинг канала: 9(1167) Репутация: 11 Сообщения: 1418 Откуда: Москва Зарегистрирован: 06.12.2018 |
|
В бэте L турели метко стреляют. Попробовал оснастить Асгард L ЗЕМ Пулеметными турелями, улучшил тесаками (урон 45%+, перезарядка 90%+). Мелочь выносят хорошо. Скорее всего перейду на такой сетап. Звук L ЗЕМ Импульсных ни как не починят, уши вянут.
|
|
|
alexalsp 514 EGP
Рейтинг канала: 11(1683) Репутация: 54 Сообщения: 4317
Зарегистрирован: 12.08.2014 |
|
А какой у них звук? Просто интересно..
_________________ CMDR: Fallout(EG)
ED - если застряли: https://discord.gg/w56kPWH |
|
|
AntiKiller 185 EGP
Рейтинг канала: 9(1167) Репутация: 11 Сообщения: 1418 Откуда: Москва Зарегистрирован: 06.12.2018 |
|
Вот такой.
https://youtu.be/Uuypsz16Ld8
Это не проблема записи, он такой в игре.
Последний раз редактировалось: AntiKiller (14:40 09-12-2021), всего редактировалось 1 раз |
|
|
S!rAssassin 112 EGP
Рейтинг канала: 9(1024) Репутация: 11 Сообщения: 1106 Откуда: Смоленск, Россия Зарегистрирован: 01.11.2006 |
|
AntiKiller : |
Звук L ЗЕМ Импульсных ни как не починят, уши вянут.
|
Вполне обычный "Пиу-пиу"... Чем он так плох то?
_________________ «Война, торговля и разбой - три вида сущности одной» (c) Гёте. Про творение Эгософта говорил, не иначе :) |
|
|
AntiKiller 185 EGP
Рейтинг канала: 9(1167) Репутация: 11 Сообщения: 1418 Откуда: Москва Зарегистрирован: 06.12.2018 |
|
Он очень низкого качества, сделай звук громче, там треск, шумы, искажения.
|
|
|
Ron-lg 108 EGP
Рейтинг канала: 6(479) Репутация: 6 Сообщения: 1044
Зарегистрирован: 07.12.2011 |
|
X4 Foundations Public Beta - Version: 5.00 Beta 1 (469377) - Last updated: 2022-01-20
English version (кликните здесь для просмотра)
Version: 5.00 Beta 1 (469377) - 2022-01-20
New Feature: Scrap recycling.
New Feature: New Paranid capital ship designs.
New Feature: Personal office on HQ.
New Feature: Support for AMD FidelityFX™ Super Resolution (FSR).
Added several new achievements.
Added "special" NPC's offering new mission chains.
Added information about multiple production methods to Encyclopedia.
Added possibility to change equipment of multiple ships of same model at same time.
Added options to control whether player ships wait for player under certain circumstances.
Added new voices for Duke's Buccaneers and Realm of the Trinity faction representatives.
Added new default behaviour Local AutoTrade.
Added Retrieve from Internal Storage option for stored ships.
Added mouse steering HUD indicator.
Added buttons for quick access to Map filters.
Added trade offer icons to Map legend.
Added texts to explain status icons in Logical Station Overview.
Added hull integrity efficiency display to Logical Station Overview.
Added hull info to station modules in Object List and Property Owned menus.
Added hull and shield details to hull shield bar mouseover texts.
Added mouseover text to explain warning icon for research entries.
Added icons to improve display of workforce capacity and growth effects.
Added preview for Default Ship Skin in Custom Gamestart Editor.
Added Reloading UI message when changing certain settings.
Added warning when client becomes modified during gameplay.
Added info about saves being modified to Load Game menu.
Added option for mods to specify maximum supported version of game or other required extensions (maxversion attribute in dependencies).
Changed behaviour of contested sectors to become ownerless if old owner no longer has any claim.
Changed name of Distribute Wares order to Fill Shortages.
Changed colour for illegal wares in menus.
Changed position of Reset View button in Map menu to upper left corner.
Removed research resource warnings for research that is not yet available.
Removed rectangles around small details in scan mode.
Improved hints and warnings during some complicated sections of HQ story.
Improved visuals of faction vs faction guild mission intro room.
Improved fighter combat movement.
Improved choice of mining location by mining ships.
Improved initial approach of capital ships in combat, particularly against stations.
Improved aim accuracy against surface elements of moving targets.
Improved loadout range for NPC construction vessels to give them more construction drones.
Improved accuracy of gas and mineral indicators on map.
Improved saving of loadouts and construction plans by enabling text input by default.
Improved information and target monitor display for hackable control panels.
Improved logbook entry for ships that have fled.
Improved trade filtering on Map when combining specific ware filters and other filters.
Improved Map to show icons matching text filter even when zoomed out.
Improved Selected Object info in Map.
Improved joystick button auto-repeat.
Improved interior locations for Argon station designs.
Fixed Going Offensive mission potentially getting stuck if mission left for too long.
Fixed some saved mission loadouts not being loadable (does not fix loadouts that have already been saved).
Fixed passenger transport missions occasionally not having guidance when accepted.
Fixed some missions getting stuck when using Moreya while under cover.
Fixed hack station missions instructing player to dock when standing on docked ship.
Fixed some Split War Subscription missions sometimes requesting Sentinel type instead of Argon Vanguard.
Fixed crew amounts of player property ships not being imported correctly from exported Custom Gamestarts.
Fixed crew amounts in Custom Gamestart Editor not allowing all values under certain circumstances.
Fixed unrealistic player ship movement when colliding with smaller objects.
Fixed container magnet not working well on certain capital ships.
Fixed certain random drops from destroyed asteroids not getting cleaned up over time.
Fixed dropped cargo being instantly picked back up again by pushing containers away from hull.
Fixed destroyed objects disappearing instead of being wrecked under certain conditions.
Fixed some characters remaining on bridge of boarded ships after successful operation.
Fixed automatic targeting failing to aim at capital ship engines.
Fixed small plasma weapon not being able to gimbal up/down.
Fixed forward-mounted missile launchers doing damage with no ammo when player not present.
Fixed ships and stations destroying objects in highways when player not present.
Fixed ships engaging mass traffic ships when moving long-distance while patrolling.
Fixed turrets on ships not firing on valid targets if set to Attack Fighters or Attack Capital Ships but no turrets are set to Attack All Enemies.
Fixed carriers with subordinates getting too close to their targets when in combat.
Fixed police ships sometimes forgetting about ships and stations that they already scanned.
Fixed Deposit Inventory order being removed from repeated order queue if pilot has nothing to deposit.
Fixed very rare case of ships failing to avoid collisions with stations.
Fixed ships sometimes failing to dock after being sold.
Fixed movement problems when undocking from moving ships.
Fixed getting stuck if pressing Shift+D while crouching on board ship.
Fixed subordinates of very full carriers not getting repaired at their carrier when they dock.
Fixed falling through some floors on dock areas of capital ships that are themselves docked.
Fixed rare issue where stations may not have certain rooms.
Fixed missing group training option when assigning crew to player HQ with group training capabilities.
Fixed not being able to retrieve ship from storage under certain conditions.
Fixed rare case involving invisible cargo space reservation for wares that are no longer needed but still have manual storage amounts defined.
Fixed extremely rare case of automatic storage allocation failing for stations with excessive amounts of storage.
Fixed rare case of insufficient cargo allocation for terraforming projects.
Fixed research resource amounts overriding trade ware storage allocation.
Fixed incorrect price of Proton Barrage MK1/Mk2 and Meson Stream Mk2 weapons.
Fixed Hatikvah Free League and Scaleplate Pact not having access to blueprint for Behemoth Main Battery.
Fixed docking guidance going through walls at certain dock areas.
Fixed some game settings not being reset when restoring defaults.
Fixed more cases of NPCs warping to their destination.
Fixed some capital ship bridges staying at red alert after having once been in combat.
Fixed ship stopping when opening menu while matching speed despite Maintain Speed in Menus being set.
Fixed resource warning icon for research that has already started.
Fixed mission context menus not working when NPC object is selected.
Fixed Boarding menu reporting more marines being assigned while pods are in flight.
Fixed station plots in Xenon sectors showing plot fee before placing.
Fixed equipment mod crafting sometimes showing more properties than are possible.
Fixed stimulants production module being at wrong position in Station Build menu.
Fixed Logical Station Overview not correctly visualising connections of production modules with three different resource types.
Fixed Terran E pier geometry being at wrong position in Station Build menu.
Fixed Manorina (Mineral) front hatches intersecting in Ship Build/Upgrade menus.
Fixed equipment listed for shopping list entries in Ship Upgrade menu.
Fixed sort order of equipment in Ship and Station Configuration menus.
Fixed missing ship information in transaction log when involved ship was destroyed after transaction (applies to new entries only).
Fixed various minor issues in transaction log.
Fixed workforce efficiency info being hidden in Logical Station Overview for some player stations.
Fixed missing sector selection for Buy and Sell orders.
Fixed Resource Probe scanning range value in Encyclopedia.
Fixed issue with shift-selecting docked ships in Property Owned menu.
Fixed ship system indicators being visible while docking/undocking.
Fixed Map camera jumping when returning from Plot Management tab.
Fixed orientation of certain icons in Map info boxes.
Fixed text input in Steam Big Picture mode.
Fixed being able to duplicate controls that are not remappable.
Fixed nearby ships sometimes being invisible.
Fixed delay in updating crosshair hull and shield bars.
Fixed flickering target shield bar in hazardous regions under certain circumstances.
Fixed Magpie cockpit hatch pushing player into ship wall when opening.
Fixed Katana ramp not opening correctly.
Fixed mirrored text on 3M6S dock area.
Fixed certain cases of flickering asteroids.
Fixed lens flares being visible through hull of own capital ship.
Fixed several causes of crashes.
|
|
|
|
AntiKiller 185 EGP
Рейтинг канала: 9(1167) Репутация: 11 Сообщения: 1418 Откуда: Москва Зарегистрирован: 06.12.2018 |
|
Быстро они, молодцы, что не может не радовать. Интересно какая версия игры будет последняя, до 10.0 доберемся?
Последний раз редактировалось: AntiKiller (22:16 20-01-2022), всего редактировалось 1 раз |
|
|
|
|
|
Канал X4: Foundations: «Обсуждение публичных бета-версий» |
|