|
|
|
Канал Elite »
Канал проекта Elite 3 под Direct 3D: «For English speaking users» |
|
|
pinback 76 EGP
Рейтинг канала: 3(48) Репутация: 7 Сообщения: 64
Зарегистрирован: 04.12.2008 |
|
Just Being playing around with some idea's for a Cobra MK1.
Very much an early wip,any suggestions? as to were to go with it
http://i366.photobucket.com/albums/oo110/pinback_photos/mk1frontper.jpg
http://i366.photobucket.com/albums/oo110/pinback_photos/mk1rearper.jpg
http://i366.photobucket.com/albums/oo110/pinback_photos/mk1front.jpg
http://i366.photobucket.com/albums/oo110/pinback_photos/mk1top.jpg
http://i366.photobucket.com/albums/oo110/pinback_photos/mk1side.jpg
|
|
|
HeadHunter 2835 EGP
Рейтинг канала: 6(346) Репутация: 540 Сообщения: 16365 Откуда: The Dark Wheel Зарегистрирован: 13.12.2005 |
|
ОК
I will say later
_________________ ..А поверх седых облаков
Синь - соколиная высь.
Здесь, под покровом небес
Мы родились.. |
|
|
Arn 705 EGP
Рейтинг канала: 7(651) Репутация: 115 Сообщения: 6125 Откуда: Украина, Одесса Зарегистрирован: 14.10.2007 |
|
pinback
A 3-D model is, or just a images?
|
|
|
pinback 76 EGP
Рейтинг канала: 3(48) Репутация: 7 Сообщения: 64
Зарегистрирован: 04.12.2008 |
|
Arn : |
pinback
A 3-D model is, or just a images?
|
yes it's a 3d model made in Blender
|
|
|
Arn 705 EGP
Рейтинг канала: 7(651) Репутация: 115 Сообщения: 6125 Откуда: Украина, Одесса Зарегистрирован: 14.10.2007 |
|
pinback : |
yes it's a 3d model made in Blender
|
Did you try model in the game (last build)?
|
|
|
pinback 76 EGP
Рейтинг канала: 3(48) Репутация: 7 Сообщения: 64
Зарегистрирован: 04.12.2008 |
|
Arn : |
pinback : |
yes it's a 3d model made in Blender
|
Did you try model in the game (last build)?
|
No the directx Blender saves in is not compatible with FFE3D directx.
I can see what the directx model looks like useing the viewer on page 2 good for checking for holes in the mesh
s20dan has suggested using trial version of 3dsmax but.I am unsure if the programme will work on my system? and Before I do this,I want to get the model in a more finished state than it is at the moment
|
|
|
Arn 705 EGP
Рейтинг канала: 7(651) Репутация: 115 Сообщения: 6125 Откуда: Украина, Одесса Зарегистрирован: 14.10.2007 |
|
pinback : |
I am unsure if the programme will work on my system?
|
What system do you have?
|
|
|
pinback 76 EGP
Рейтинг канала: 3(48) Репутация: 7 Сообщения: 64
Зарегистрирован: 04.12.2008 |
|
Arn : |
pinback : |
I am unsure if the programme will work on my system?
|
What system do you have?
|
Its a XP home ed
amd 64 2gh processor
1 gb of ram
256mb gforce 6600 graphic card
|
|
|
Arn 705 EGP
Рейтинг канала: 7(651) Репутация: 115 Сообщения: 6125 Откуда: Украина, Одесса Зарегистрирован: 14.10.2007 |
|
pinback : |
Its a XP home ed
amd 64 2gh processor
1 gb of ram
256mb gforce 6600 graphic card
|
you shouldn`t have problems with 3DMax Convert model in .3ds or .obj, and work in max
|
|
|
HeadHunter 2835 EGP
Рейтинг канала: 6(346) Репутация: 540 Сообщения: 16365 Откуда: The Dark Wheel Зарегистрирован: 13.12.2005 |
|
I am not a 3D-modeler..
IMHO:
_________________ ..А поверх седых облаков
Синь - соколиная высь.
Здесь, под покровом небес
Мы родились..
Последний раз редактировалось: HeadHunter (22:45 04-01-2009), всего редактировалось 2 раз(а) |
|
|
s20dan
|
|
pinback, thats looking very cool
|
|
|
pinback 76 EGP
Рейтинг канала: 3(48) Репутация: 7 Сообщения: 64
Зарегистрирован: 04.12.2008 |
|
Cheers Arn I will do that when I get the model finished.
Thanks for the suggestions HeadHunter I will make those bits smaller.I think the humm is just the angle,have a look at the front view again
The original engines are the two triangles in the middle,that's where the flame would come from in the game http://i366.photobucket.com/albums/oo110/pinback_photos/mk1rearjpg.jpg the side one are just detail.
Dose the landing gear go in the same place as the original model or can it be moved around?.
Thanks s20dan
|
|
|
HeadHunter 2835 EGP
Рейтинг канала: 6(346) Репутация: 540 Сообщения: 16365 Откуда: The Dark Wheel Зарегистрирован: 13.12.2005 |
|
pinback : |
I think the humm is just the angle,have a look at the front view again
|
Yes, but.... IMHO - the form should be more streamline.
pinback : |
or can it be moved around?.
|
Yes, in my opinion.
But the place for the landing gear must be real.
For example:
Should be clear how works the landing gear.
I don't quite understand with my english. Okay, let's see later.
добавлено спустя 21 минуту:
fixed
_________________ ..А поверх седых облаков
Синь - соколиная высь.
Здесь, под покровом небес
Мы родились..
Последний раз редактировалось: HeadHunter (23:44 04-01-2009), всего редактировалось 4 раз(а) |
|
|
Arn 705 EGP
Рейтинг канала: 7(651) Репутация: 115 Сообщения: 6125 Откуда: Украина, Одесса Зарегистрирован: 14.10.2007 |
|
s20dan
This project has some limits in a poly-s of models:
0-10)т = (1500-1700)poly (faces)
(10-100)т = (1700-2500)poly (faces)
(100-1000)т = (2500-4300)poly (faces)
(1000-2425)т = (4300-5700)poly (faces)
Т- hull mass
You need a good class of low poly modelling, like this http://www.elite-games.ru/art/start/spark1.shtml
This class on russian, but you may try to translate him with google translator (for example ) Basic things have to be understandable
sorry for my english
good luck and ask any questions!
добавлено спустя 7 минут:
pinback : |
Dose the landing gear go in the same place as the original model or can it be moved around?.
|
Landing gear can be moved, but it is important for it to touch the land.
Последний раз редактировалось: Arn (23:48 04-01-2009), всего редактировалось 1 раз |
|
|
pinback 76 EGP
Рейтинг канала: 3(48) Репутация: 7 Сообщения: 64
Зарегистрирован: 04.12.2008 |
|
Ok I understand the two points about the landing gear
poly wise I am upto about 1000 faces,I've not done lot of editing to it.So I should be able to reduce it.
Also making the four back engines into one as Headhunter suggested will help the poly count as well
http://i366.photobucket.com/albums/oo110/pinback_photos/mk1.jpg
|
|
|
pinback 76 EGP
Рейтинг канала: 3(48) Репутация: 7 Сообщения: 64
Зарегистрирован: 04.12.2008 |
|
Made the changes Headhunter suggested and added some landing gear,still editing the faces and generally fiddling with it.
http://i366.photobucket.com/albums/oo110/pinback_photos/screen.jpg
http://i366.photobucket.com/albums/oo110/pinback_photos/screen2.jpg
Great work on the Turner ship ARN and the video on youtube.
can someone tell me what folder the eagle models go in?
|
|
|
HeadHunter 2835 EGP
Рейтинг канала: 6(346) Репутация: 540 Сообщения: 16365 Откуда: The Dark Wheel Зарегистрирован: 13.12.2005 |
|
Well , look forward to continuing.
pinback : |
can someone tell me what folder the eagle models go in?
|
MK1 or MK2, or MK3 ?
_________________ ..А поверх седых облаков
Синь - соколиная высь.
Здесь, под покровом небес
Мы родились.. |
|
|
pinback 76 EGP
Рейтинг канала: 3(48) Репутация: 7 Сообщения: 64
Зарегистрирован: 04.12.2008 |
|
That would be the Mk3,I've got the MK1 in 23 and I haven't got a Mk2
|
|
|
Jahell 301 EGP
Рейтинг канала: 7(553) Репутация: 22 Сообщения: 711 Откуда: Мурманск Зарегистрирован: 22.02.2008 |
|
Eagle MK1-23, MK2-24,MK3-25 folder.
Yours landing gear is good. Continue, at you it turns out well.
_________________ "Убей в себе амбиции и ты будешь видеть людей насквозь." (Путь самурая) |
|
|
pinback 76 EGP
Рейтинг канала: 3(48) Репутация: 7 Сообщения: 64
Зарегистрирован: 04.12.2008 |
|
Jahell : |
Eagle MK1-23, MK2-24,MK3-25 folder.
Yours landing gear is good. Continue, at you it turns out well.
|
Cheer's Jahell,that's a great Viper model you did
|
|
|
|
|
|
Канал Elite ->
Канал проекта Elite 3 под Direct 3D: «For English speaking users» |
|