| 
		 | 
		 | 
	
	| 
Канал Kerbal Space Program: «Новости KSP.» | 
	| 
	 | 
	 | 
	
		BlackCat
   200 EGP
    Рейтинг канала: 6(286) Репутация: 18 Сообщения: 2193  Откуда: г. Минск, Республика Беларусь Зарегистрирован: 28.11.2006
      | 
         | 
		на русском про 1.9
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=Jb5Zc3yaOKo 
        	 _________________ Я циник, эгоист, мизантроп, социофоб, пофигист, скептик! Одним словом - Няшка. :) 
  Последний раз редактировалось: BlackCat (11:54 17-02-2020), всего редактировалось 1 раз | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		Foks
   533 EGP
     Рейтинг канала: 5(249) Репутация: 72 Сообщения: 1994  Откуда: Бастион Зарегистрирован: 24.08.2004
      | 
         | 
		Ага, спасибо. 
        	  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		Foks
   533 EGP
     Рейтинг канала: 5(249) Репутация: 72 Сообщения: 1994  Откуда: Бастион Зарегистрирован: 24.08.2004
      | 
         | 
		Новое видео о процессе разработки КСП2. 
 
https://www.youtube.com/watch?v=aR4b9EWxgWs
 
 
Судя по картинкам планет на бэкграунде, облаков до сих пор нет   
        	  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		Ocean
   1543 EGP
            Рейтинг канала: 5(158) Репутация: 176 Сообщения: 5461  Откуда: Екатеринодар Зарегистрирован: 17.12.2007
       | 
         | 
		Ну, взрывы становятся красивее, понятно, для чего мы играем в КСП   
        	 _________________ – продолжил Нопилеос. – Новые, незнакомые народы…  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		Ocean
   1543 EGP
            Рейтинг канала: 5(158) Репутация: 176 Сообщения: 5461  Откуда: Екатеринодар Зарегистрирован: 17.12.2007
       | 
         | 
		Любопытное бесплатное обновление Shared Horizons, посвящённое ЕКА, выйдет 1 июля. Добавят ракету Ариан 5, 2 новых миссии(что бы это ни значило) и несколько соответствующих деталей.
 
Миссии: БепиКоломбо и Розетта  
 
Пошёл изучать детали миссии БепиКоломбо. 
        	 _________________ – продолжил Нопилеос. – Новые, незнакомые народы… 
  Последний раз редактировалось: Ocean (17:11 19-05-2020), всего редактировалось 1 раз | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		ayes
   92 EGP
   Рейтинг канала: 5(161) Репутация: -37 Сообщения: 1016  Откуда: Чебоксары Зарегистрирован: 22.02.2008
      | 
         | 
		Также будут добавлены кометы и скафандры, похожие на те, что используются в ESA.
 
Возможно, у Боба появятся очки. 
        	  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		OLCHA
   805 EGP
        Рейтинг канала: 3(36) Репутация: 187 Сообщения: 1794  Откуда: Krasnodar&Moskva  Зарегистрирован: 27.02.2001
      | 
         | 
		1.10 качаем %) 
        	 _________________ С ув. Ольха.
 
=================================
 
каждый в своем направлении,каждый в своё время...
 
Из прошлого надо брать огонь, а не пепел...  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		BlackCat
   200 EGP
    Рейтинг канала: 6(286) Репутация: 18 Сообщения: 2193  Откуда: г. Минск, Республика Беларусь Зарегистрирован: 28.11.2006
      | 
         | 
		"Студия Intercept Games объявила, что вынуждена вновь перенести релиз симулятора Kerbal Space Program 2— теперь на 2022 год. До этого выход планировался к осени следующего года, но разработчикам требуется больше времени на разработку."
 
 
https://shazoo.ru/2020/11/06/101747/kerbal-space-program-2-perenesli-na-2022-god 
        	 _________________ Я циник, эгоист, мизантроп, социофоб, пофигист, скептик! Одним словом - Няшка. :)  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		BlackCat
   200 EGP
    Рейтинг канала: 6(286) Репутация: 18 Сообщения: 2193  Откуда: г. Минск, Республика Беларусь Зарегистрирован: 28.11.2006
      | 
         | 
		Kerbal Space Program 1.11 обзор предстоящего обновления
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=WpghLKl0avw 
        	 _________________ Я циник, эгоист, мизантроп, социофоб, пофигист, скептик! Одним словом - Няшка. :)  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		ayes
   92 EGP
   Рейтинг канала: 5(161) Репутация: -37 Сообщения: 1016  Откуда: Чебоксары Зарегистрирован: 22.02.2008
      | 
         | 
		1.11 вышла 
        	  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		BlackCat
   200 EGP
    Рейтинг канала: 6(286) Репутация: 18 Сообщения: 2193  Откуда: г. Минск, Республика Беларусь Зарегистрирован: 28.11.2006
      | 
         | 
		Обзор обновления 1.11 на русском языке.
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=h-6Qfa0_3Oc 
        	 _________________ Я циник, эгоист, мизантроп, социофоб, пофигист, скептик! Одним словом - Няшка. :)  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		Sigurd
   429 EGP
     Рейтинг канала: 3(45) Репутация: 72 Сообщения: 807  Откуда: Харьков Зарегистрирован: 20.10.2002
      | 
         | 
		Всем конечно до звезды, но вышла 1.12 
        	 _________________ dixi  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		BlackCat
   200 EGP
    Рейтинг канала: 6(286) Репутация: 18 Сообщения: 2193  Откуда: г. Минск, Республика Беларусь Зарегистрирован: 28.11.2006
      | 
         | 
		
	  | Sigurd : | 
	 
	
	  | 
Всем конечно до звезды, но вышла 1.12
 | 
	 
 
 
 
На русском языке краткий обзор можно посмотреть здесь:
 
 
https://www.youtube.com/watch?v=l2ph01iZAdU 
        	 _________________ Я циник, эгоист, мизантроп, социофоб, пофигист, скептик! Одним словом - Няшка. :)  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		Foks
   533 EGP
     Рейтинг канала: 5(249) Репутация: 72 Сообщения: 1994  Откуда: Бастион Зарегистрирован: 24.08.2004
      | 
         | 
		Печально, что это последнее большое обновление. Что нас ждет в KSP2 неизвестно. 
        	  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		BlackCat
   200 EGP
    Рейтинг канала: 6(286) Репутация: 18 Сообщения: 2193  Откуда: г. Минск, Республика Беларусь Зарегистрирован: 28.11.2006
      | 
         | 
		
	  | Foks : | 
	 
	
	  | 
Печально, что это последнее большое обновление. Что нас ждет в KSP2 неизвестно.
 | 
	 
 
 
Что называется - будем посмотреть. Жаль только, что так долго ждать. 
        	 _________________ Я циник, эгоист, мизантроп, социофоб, пофигист, скептик! Одним словом - Няшка. :)  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		ayes
   92 EGP
   Рейтинг канала: 5(161) Репутация: -37 Сообщения: 1016  Откуда: Чебоксары Зарегистрирован: 22.02.2008
      | 
         | 
		А тем временем 1.12.2
 
	| 
 
 Cкрытый текст   (кликните здесь для просмотра)
 
+++ Improvements
 
* Set the default value of Override Safety Check to false, in both cheats.
 
* Implement Steam folder for subscribed craft.
 
* Add locking functionality to docking node rotations allowing autostruts to cross over docked nodes that are both locked.
 
* Add the current game name to the directory browser Current game label.
 
* Selecting the same target body in the maneuver tool dropdown forces the tool to recalculate.
 
* Add a Loop mode of None-Restart to the KAL. This will play once and stop, if play is pressed once the sequence is complete it will restart and play once.
 
* Remove unnecessary warning log messages from DirectoryController.
 
* Ring type fireworks orientation is now randomized, not simply vertical pane.
 
* Expose the kerbal end of ladder setting in the in-game settings.
 
* Make parts able to surface attach to structural flags and include checks and balances for child part attachment and size/variant changing.
 
* 'Disable Staging' PAW option in editor scene now affects all symmetry counterparts for decouplers.
 
* Add some randomness to the firework bursts to improve the look.
 
+++ Localization
 
* Fix when discovering a new launch site the facility name was only displaying in English.
 
* Fix the localization tags for ground deployable parts that are stock.
 
* Added autoloc code to Cheat Menu for Set Orbit Override Safety Check.
 
* Fix maneuver tool circularization UI string in French.
 
* Add localization of timescale suffixes for alarm date time fields.
 
* Add localization of maneuver alarm error messages.
 
* Fix Steering Adjustment string in PAW in Russian.
 
* Fix new game KSC welcome message in Japanese.
 
* Make the repair all parts cheat button wide enough for all languages.
 
* Craft browser search options 'subfolders' and 'all games' localized.
 
* Picking up deployed parts without Breaking Ground expansion installed - strings now localized.
 
* Localize cheat option 'Override safety check' in the Set Position menu.
 
* Fix Craft Browser missing Enter text... localization.
 
* Fix Craft Browser missing Cancel button localization.
 
* Adjust text size of ActionGroups text to fit asian font characters.
 
* Craft browser search text placeholder updated from 'Enter Search...' to 'Enter Text...'
 
+++ Parts
 
* Fix OX-10L solar panel break/repair functionality.
 
* Add a variant to the Clamp-o-Tron Sr. Now you can turn on and off the yellow stripes.
 
* Revamp LV-T30 Reliant and LVT-45 Swivel.
 
* Add Pitch and Rotate to the Small Work Lamp.
 
* Fix the MK 1-3 pod flag.
 
* Changed display name of RCS tanks to better order and name them relative to each other, and similar to the FL-T series. FL-R10 , FL-R25 and FL-1 become FL-R20, FL-R120 and FL-R750 with the number indicating resource amount.
 
+++ Bugfixes
 
* Fix Linux Scrollwheel direction.
 
* Fix spacing on Current Game, Stock and Steam folders.
 
* Fix ESA Mission not playing in base game when Breaking Ground DLC is not installed.
 
* Fix the MK2 Clamp-O-Tron's control point orientation.
 
* Fix Comet module subscribing to events multiple times.
 
* Fix Craft and Part persistentIDs being duplicated when launching the vessel using a craft file.
 
* Fix KAL losing part references when using craft files or when reverting to the VAB.
 
* Fix KAL being unable to control another KALs playspeed and play position.
 
* Fix KAL Presets not working for other KALs.
 
* Fix issue not dropping held parts when exiting construction mode.
 
* Fix compound parts losing their connections when edited in EVAConstruction mode with dropped parts.
 
* Fix for certain parts getting blank icons when placed in inventories and changing variants.
 
* Fix the ship engine volume setting not being applied in flight.
 
* Fix handling of non-matching system timezones (EG Hong Kong).
 
* Fix Craft names with special characters not saving correctly.
 
* Fix Player-saved craft in Missions not showing thumbnail correctly.
 
* Fix docking port errors when manipulating them in EVA construction mode.
 
* Fix Root part visibility when hovering over it's PAW in the editor scene.
 
* Fix vessel mass being incorrect when drilling has removed mass from attached asteroids.
 
* Fix intercept trajectories in patched conics when in relative mode.
 
* Fix Input lock getting stuck on when you open the action groups app.
 
* Fix an NRE when staging a docking port when it's not connected to another part.
 
* Fix SAS autopilot skill checking in sandbox and career games against kerbal experience and full SAS in sandbox game settings.
 
* Non-surface placeable items can no longer be dropped or placed while intersecting other parts during EVA Construction mode.
 
* Fix cargo container inventory duplicating on detaching and attaching the cargo part in EVA construction mode.
 
* Fix missing stored parts in cargo containers after attaching/detaching/dropping cargo part.
 
* Fix NRE occuring with Alarm Clock in Scenarios and Training games.
 
* Fix NRE occuring with KerbalInventory in Scenarios and Training games.
 
* Fix Maneuver Tool showing up in Scenarios and Training games.
 
* Fix Cargo settings for SmallHardpoint and StructuralPylon - They were reversed.
 
* Fix Mission Clock masking issue on warp to sunrise when CommNet is not enabled.
 
* Fix NextAlarm UI in Mission Clock when CommNet is not enabled.
 
* Fix Add Burn time setting being cutoff in the Alarm Clock details pane.
 
* Fix maneuver alarm time not updating when its not the active vessel.
 
* Fix some alarms firing immediately when initially created.
 
* Fix maneuver alarms getting stuck if the maneuver is removed.
 
* Fix Maneuver Tool error when initially loading flight scene.
 
* Fix Maneuver Tool calculation when making first selection in flight scene.
 
* Fix Maneuver Tool clearing the information text when it shouldn't.
 
* Fix Maneuver Tool inclined Same SOI transfer calc being inconsistent.
 
* Fix shaders on new slim suit.
 
* Non-retractable parts will now still be able to be toggled in the editor, even after saving and reloading or switching editors.
 
* Fix initial transfer window calcs shown in Maneuver Tool top window.
 
* Fix NRE when attempting to use the middle mouse set position cheat. Force camera out of map view when using this option to avoid vessel exploding.
 
* Fix Color Picker causing Crashes.
 
* Fix Color Picker alignment in PAW.
 
* Fix engine FX scaling issue.
 
* Fix part being deleted when closing Construction Mode UI while the cursor is holding a part.
 
* Fix the R&D's level 3 floor shading.
 
* Fix landed and deployed vessels coming off rails positioning, particularly on slopes.
 
* Fix NREs could fire when detaching first a compound part from a vessel and additional ones after it.
 
* Fix audio issue happening when enabling infinite fuel cheat.
 
* Fix the map view rotating with vessel orientation when mouse is over the alarm clock app.
 
* Fix the actiongroup app locking the camera controls.
 
* Fix the KerbalEVA incorrect collider name in boundsignorelist - EVAStorageSlim_flagDecals.
 
* Fix BinkRate not being set properly in Deployable Light configs.
 
* Fix parts dropped in EVA Construction do not play their deploy animation when a game is loaded and could get stuck.
 
* Fix for wrong shortcut letter in KSPedia EVA Construction mode Slide.
 
* Fix debris not becoming a controllable vessel when attaching controllable parts in EVA Construction.
 
* Fix the camera being locked when the actiongroup app is open.
 
* Fix the camera toggle being active when the actiongroup editing is active.
 
* Fix Contract Map Nodes firing an NRE on mouse over.
 
* Fix fairing staging options being inconsistent with symmetry setup when staging toggled.
 
* Fix text overlaps in the Next Alarm UI element.
 
* Fix Z fighting between deltav indicator for a stage and the Time warp UI element.
 
* Fix NRE when date entry fields are empty in the alarm clock.
 
* Fix Day field converting incorrectly when editing a manual time alarm.
 
* Fix Alarm message not firing when no active vessel and set to display if not this vessel.
 
* Fix Manual Alarm changing the linked vessel when editing an alarm.
 
* Fix the blue maneuver directional arrow blurriness when texture quality set to eighth res.
 
* Fix maneuver node dragging between patched conics, and refocuses camera as required.
 
* Fix unable to drag maneuver nodes that are in the past. Can now drag them forward in time again until they are past the current game time.
 
* Fix issue disabling hotkeys when cargo panel was open in the editor.
 
* Fix grapple errors when disarming from same vessel grapple.
 
* Fix grapple errors when lock PAW option is clicked when it shouldn't be available to the player.
 
* Fix parts being able to attach in construction mode when colliding with ground.
 
* Fix Easter Egg Launch sites ladders were unusable for EVA Kerbals.
 
* Fix Manual Alarms always being linked to a vessel regardless of the chosen settings.
 
* Fix the variant selector buttons ignoring locked variant options.
 
* Fix RCS being left on when a Kerbal exist construction mode after welding when in space.
 
* Fix picking up a strut or a fuel line and attaching it caused the endpoint to enable a collider, and moving around the target could cause undesired collisions in EVA Construction mode.
 
* Fix the firework trail particles lasting for the entire duration of the explosion delay.
 
* Fix rare CTD using the Maneuver Tool App.
 
* Fix Manuever Tool App calculations when calculating transfer from future maneuver nodes (not current orbit).
 
* Fix the save confirm dialog prompting for overriding saves when special characters in vessel name and saving while editing an existing craft.
 
+++ Modding
 
* Adjusted AppUIMember Initializers to ensure attributes get setup correctly in the right sequence.
 
* Expose ModuleRCS.EPSILON which controls the minimum latch for thrust.
 
* Expose ModuleSAS.targetSASServiceLevel so that modders can override the parts SASServiceLevel.
 
* Expose UIApp.IsShowing so modders can see if an apps frame is showing.
 
* Expose AlarmClockUIFrame.IsDetailsShowing for visibility of the details window.
 
* Expose AppUIMemberDateTime.DateFormatter for date input fields in ManTool and AlarmClock.
 
* Exposed the state of the nextalarm visibility in flight on FlightUIModeController Singleton. FlightUIModeController.Instance.NextAlarmShowing bool.
 
* Fix DoubleCurve initialize and evaluate method.
 
* Add attachRules to PartVariant so different variants can have their own attachRules setup.
 
=================================== Making History v1.12.1 ================================
 
+++ Parts
 
* Fix M1-F wheel radius.
 
* Changed display name of RCS tanks to better order and name them relative to each other, and similar to the FL-T series. FL-R5 becomes FL-R400 with the number indicating resource amount.
 
* Fix the Onion, Pea, and Pomegranate instantly turning black during reentry effects.
 
+++ Bugfixes
 
* Fix Meet me In Zero G mission.
 
* Fix test grapple node errors when not in flight scene.
 
====================================== Breaking Ground v1.7.1 ==============================
 
+++ Bugfixes
 
* Fix deployable parts don't always launch at frame 0 of their animation when they start retracted.
 
* Moved fan shrouds sooner in the tech tree.
 
 
 | 
 
 
 
        	  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		OLCHA
   805 EGP
        Рейтинг канала: 3(36) Репутация: 187 Сообщения: 1794  Откуда: Krasnodar&Moskva  Зарегистрирован: 27.02.2001
      | 
         | 
		надо глянуть...спасибо за новость! 
        	 _________________ С ув. Ольха.
 
=================================
 
каждый в своем направлении,каждый в своё время...
 
Из прошлого надо брать огонь, а не пепел...  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		Sigurd
   429 EGP
     Рейтинг канала: 3(45) Репутация: 72 Сообщения: 807  Откуда: Харьков Зарегистрирован: 20.10.2002
      | 
         | 
		Танцы колес как были так и остались. 
 
Неправильное позиционирование объектов, когда камни, деревья и прочий террайн висят в воздухе - осталось
 
забивание стека памяти графики после 5-и минут атмосферного полета - осталось
 
Сегодня два раза словил кракена. Одного при стыковке над Муной, второго при расстыковке над Минмусом. 
        	 _________________ dixi  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		BlackCat
   200 EGP
    Рейтинг канала: 6(286) Репутация: 18 Сообщения: 2193  Откуда: г. Минск, Республика Беларусь Зарегистрирован: 28.11.2006
      | 
         | 
		
	  | Sigurd : | 
	 
	
	  
Танцы колес как были так и остались. 
 
Неправильное позиционирование объектов, когда камни, деревья и прочий террайн висят в воздухе - осталось
 
забивание стека памяти графики после 5-и минут атмосферного полета - осталось
 
Сегодня два раза словил кракена. Одного при стыковке над Муной, второго при расстыковке над Минмусом.
 | 
	 
 
 
 
А модов много установлено? 
        	 _________________ Я циник, эгоист, мизантроп, социофоб, пофигист, скептик! Одним словом - Няшка. :)  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	
		Foks
   533 EGP
     Рейтинг канала: 5(249) Репутация: 72 Сообщения: 1994  Откуда: Бастион Зарегистрирован: 24.08.2004
      | 
         | 
		https://www.youtube.com/watch?v=eWUfXPKPv5g  
 
 
KSP 2 New Gameplay - 6 minutes of gameplay footage without commentary
 
 
Пока не впечатляет. Они что, взяли старый движок по ходу? Виден расколбас сборок - детали шевелятся и дрыгаются, как в старой игре. Но цену в 50 баксов уже озвучили. 
        	  | 
		
		
		| 
		
		 | 
        
     | 
	 | 
	
		| 
		
		 | 
	
     | 
	| 
	  Канал Kerbal Space Program: «Новости KSP.» | 
	
		| 
		
		 |