|
|
|
Канал Kerbal Space Program: «Новости KSP.» |
|
|
Shirson 1605 EGP
Рейтинг канала: 8(795) Репутация: 219 Сообщения: 16511 Откуда: 79°W 44°N Зарегистрирован: 29.01.2002 |
|
Странно, что кроме испанского в тейлере нет ничего нового вообще.
На русском игру смотрел - не осилил Ни шрифт, ни перевод, ни всё остальное.
_________________ У меня бисера не доxеpа. |
|
|
CatSam 317 EGP
Рейтинг канала: 4(53) Репутация: 35 Сообщения: 1791 Откуда: Краснодар - Москва Зарегистрирован: 20.02.2009 |
|
Shirson : |
На русском игру смотрел - не осилил
|
То же самое. Но это ж дико пререлизная версия. Думаю, к релизу русского будет более-менее хорошо с этим всем. Хотя, как говорится, на вкус и цвет... Батя мой, например, от русского в игре в восторге даже в текущем виде. Это мне почти по барабану - русский или английский - чисто эстетическая разница. А ему нет - для понимания инглиша напрягаться приходится, словарик доставать.
_________________ ψ Корпус - мать, Корпус - отец! ψ |
|
|
Shirson 1605 EGP
Рейтинг канала: 8(795) Репутация: 219 Сообщения: 16511 Откуда: 79°W 44°N Зарегистрирован: 29.01.2002 |
|
Понятно, что если инглиш на очень слабом уровне, то лучше любой русский вариант. Это как бы мне было с китайским или фарси
Но когда с языком нормально, да ещё и все термины привычны именно на нём, тут уже швах полный
_________________ У меня бисера не доxеpа. |
|
|
Minx 979 EGP
Рейтинг канала: 6(291) Репутация: 135 Сообщения: 10528 Откуда: Gomel, Belarus Зарегистрирован: 19.11.2005 |
|
Посыпались ещё трейлеры, есть на русском: https://www.youtube.com/watch?v=WZzOhiEHOYg
добавлено спустя 6 минут:
И 1.3 походу вышла: Kerbal Space Program update 1.3 “Away with Words” is now available!
_________________ μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω
Последний раз редактировалось: Minx (19:04 26-05-2017), всего редактировалось 3 раз(а) |
|
|
CatSam 317 EGP
Рейтинг канала: 4(53) Репутация: 35 Сообщения: 1791 Откуда: Краснодар - Москва Зарегистрирован: 20.02.2009 |
|
Minx : |
И 1.3 походу вышла
|
Да, обнова в стиме на 226Мб.
_________________ ψ Корпус - мать, Корпус - отец! ψ |
|
|
Shirson 1605 EGP
Рейтинг канала: 8(795) Репутация: 219 Сообщения: 16511 Откуда: 79°W 44°N Зарегистрирован: 29.01.2002 |
|
Усердно ждём 1.3.2
_________________ У меня бисера не доxеpа. |
|
|
Sigurd 429 EGP
Рейтинг канала: 3(45) Репутация: 72 Сообщения: 807 Откуда: Харьков Зарегистрирован: 20.10.2002 |
|
Мда... Как-то не торт. Останусь пожалуй в старом добром 1.2. Рюски почему-то очень сбивает с толку. Уже, зараза, привычка выработалась мыслить в КСП по-аглицки. Помимо того, локализация явно не доработана, что заметно в контрактах. В целом, возникают вопросы к скваду, на что именно было потрачено всё это время?
_________________ dixi |
|
|
Shirson 1605 EGP
Рейтинг канала: 8(795) Репутация: 219 Сообщения: 16511 Откуда: 79°W 44°N Зарегистрирован: 29.01.2002 |
|
На реализацию самого концепта мультиязычности. Это новая платформа, с которой можно ижти дальше.
Но я тоже играю на аглицком Русский вариант слишком непривычен.
_________________ У меня бисера не доxеpа.
Последний раз редактировалось: Shirson (00:18 27-05-2017), всего редактировалось 1 раз |
|
|
Minx 979 EGP
Рейтинг канала: 6(291) Репутация: 135 Сообщения: 10528 Откуда: Gomel, Belarus Зарегистрирован: 19.11.2005 |
|
Take-Two Interactive has purchased Kerbal Space Program
_________________ μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω |
|
|
CatSam 317 EGP
Рейтинг канала: 4(53) Репутация: 35 Сообщения: 1791 Откуда: Краснодар - Москва Зарегистрирован: 20.02.2009 |
|
Даст Бог, они пишут правду и для нас действительно ничего не изменится.
_________________ ψ Корпус - мать, Корпус - отец! ψ |
|
|
Shirson 1605 EGP
Рейтинг канала: 8(795) Репутация: 219 Сообщения: 16511 Откуда: 79°W 44°N Зарегистрирован: 29.01.2002 |
|
Скорее всего изменится политика лицензирования и прощай 100500 папок с разными наборами модов и версий.
Как по мне, цепь событий крайне тревожная: Уход основателя - Массовый уход девелоперов - Новая версия где нет ничего заметно Нового - Покупка гигантом игроиндустрии.
Аминь.
_________________ У меня бисера не доxеpа. |
|
|
Bar4uk 126 EGP
Рейтинг канала: 3(40) Репутация: 8 Сообщения: 1003
Зарегистрирован: 19.02.2012 |
|
Делайте бекапы игры и любимых модов на данную версию господа.
|
|
|
Minx 979 EGP
Рейтинг канала: 6(291) Репутация: 135 Сообщения: 10528 Откуда: Gomel, Belarus Зарегистрирован: 19.11.2005 |
|
У меня похожие мысли.
Акционеров Squad можно поздравить с выращенной и проданной курицей. Разработчики реализовали свою мечту.
Инди-история закончена, новый издатель объявил KSP франшизой. Т.е. перетрахивание топ-менеджмента и направления развития, и судя по всему работа уже будет идти как бизнес. Т.е. за обмен $ на желания пользователей. Положительно это скажется или отрицательно не понятно. E: D как-то живет по такой схеме. Но революции обычно череповаты рисками.
_________________ μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω |
|
|
Bloodest 155 EGP
Рейтинг канала: 4(82) Репутация: 18 Сообщения: 944 Откуда: Питерские мы Зарегистрирован: 07.10.2004 |
|
ИМХО
Перевод надоть еще пилить и пилить. Собственно переводу подлежат только задания и , возможно, описания модулей - т.к. местами присутствует сарказам и юмор, чтобы его оценить нужно довольно глубокое знание английского. Перевод остального - вреден, т.к. старикам привычнее английский, а новичкам искать описание приемов игры на английском гораздо проще, потому как их, банально, на порядки больше.
Ну новый хозяин имеет целью извлечение максимума прибыли при минимуме затрат, это железно, пример - последняя цива - посчитали что это должен быть мультик - так и сделали. И с KSP будет тоже самое - что принесет больше бабла то и сделают, вплоть до ликвидации - доведение до логического продажного состояния (уже почти), ликвидация/переориентация разрабов, продажа полученного продукта до тех пока он будет окупать позицию на стиме. И/Или "обрубание обязательских концов" - т.е. действующие сейчас обязательства будут действовать до некоторого последующего патча, который и, возможно все последующие, будут платными.
Одно понятно целевая аудитория действующей продажной политикой уже "выбрана и насыщена" (это видно по количеству постов, хотя бы в этом разделе данного форума), приток денег упал, среди разрабов начался раздрай. Нужен финт чтобы оживить приток денег. Его переложили на нового хозяина, только вот он может просто окупить покупку "продажами на выбеге".
|
|
|
verllink 65 EGP Рейтинг канала: 2(16) Репутация: 0 Сообщения: 106
Зарегистрирован: 27.12.2015 |
|
на счет полезности перевода не соглашусь, если хорошо знаешь инглиш то да, лучше без перевода, а я вот его почти не знаю и в игру смог начать играть лишь потому, что рядом сидел мой сын и переводил для меня, в противном случае я бы даже не стал пробовать, так как я сел поиграть в игру, а не поизучать английский. Спустя какое то время и смог играть и сам, но о том, чтоб оценить весь заложенный юмор не было и речи, так что теперь, даже признавая проблемы стыковки русскоязычной игры и англоязычных модов, я все равно поставил русскую версию
|
|
|
ayes 92 EGP
Рейтинг канала: 5(161) Репутация: -37 Сообщения: 1016 Откуда: Чебоксары Зарегистрирован: 22.02.2008 |
|
Вышла 1.3.1. Правда пререлиз... немного поправили перевод, говорят ещё что большая конструкция в обтекателях перестанет ломаться.
|
|
|
ayes 92 EGP
Рейтинг канала: 5(161) Репутация: -37 Сообщения: 1016 Откуда: Чебоксары Зарегистрирован: 22.02.2008 |
|
Изменения 1.3.1.1863 (1855, 1847, 1836)
Cкрытый текст (кликните здесь для просмотра)
The Current Build version is: 1.3.1.1863
Fix kerbal heading calculations - fixes swimming animation jitters.
Further improvement to vessel ground placement coming off rails for large vessels and bases.
Fix Duna Rock allows kerbals to climb and plant flags (no more ragdoll).
Turn on Goliath and Wheesley Exhaust damage.
Fix locked facility dialog headings.
Fix format of MET display all languages.
Fix fairing shader not set correctly and overlaying engine FX.
Fix external command seat ejection.
Fix PAW actions and events ordering on pinned PAWs.
Fix Tutorial texts.
Reduce stutter when flying fast and low over a planet.
Fix difficulty settings menu flickering in Japanese and Chinese languages.
Fix Flag naming dialog text positioning.
Added noun gender indicators to resource names in Russian.
Added localization for shielded parts PAWs in stock saves.
Fix Keyboard layout confirmation dialog to show correct punctuation keys when binding.
Build version: 1.3.1.1855
Fix key binding display on settings input dialog.
Fix empty craft name save exception in VAB/SPH.
Fix Tour contract kerbal gender log spam.
Fix RnD Archives Biome Filtering
Improve ground collision detection for landed vessels coming off rails.
Fix rotate and offset of compound parts in VAB/SPH.
Fix drill action groups.
Fix drill disable and mining when lost ground contact.
Russian lingoona tag fixes.
Reduce stutter when flying fast and low over a planet.
Build version: 1.3.1.1847
Texture update opening scene for Chinese.
Fixed Profanity filter for Kerbal Names in Russian
Fix for EVA inside fairings applied to hatch dialog as well.
Fix Custom Category filters in SPH/VAB and localized some missing texts.
Fix tooltip for custom Category filters.
Fix incorrect text on engineer report for Antenna check.
Fix RnD archive biome filter for mini biomes showing lingoona gender tags.
Fix failed file deletion message when overwriting saves.
Fix grammar To the Mun P2 Tutorial for English.
Fix floor decal alignment level 2 SPH.
Fix Difficulty settings dialog height for all tabs.
Fix keyboard layouts overwriting EVA Light key from ‘U’ to ‘L’. Now U in all cases and G for Dvorak.
Fix icon visuals on Contracts App when pausing during flight.
Build version: 1.3.1.1836
Localization:
Localization Texts updated.
KSPedia Localization texts and graphics updated.
Fixed KerbNet localization strings.
Fixed Number and time displays for localization.
Fixed Lingoona library for Ubuntu Linux.
Localization Performance improvements.
Fixed localization of Tutorials and Scenarios.
Fixed localization of planet names in Science Reports.
Resource names on Mining contracts localized.
Removed lingoona Gender tags on Biome filters in RnD archives screen.
Enhancements:
Default setting for NavBall in Mapmode (default is not to autohide).
Default throttle setting to 0%.
Added ability to tweak endpoints of symmetry struts and fuel lines.
Improvements to symmetry tweaking in the editor scenes.
Added game clock to all KSC Facility Menus.
Game clock in all screens now shows the time in Gray when time is paused.
Added action groups for wheel motors and wheel steering.
Added the shadow fade fix from KSC scene to the editor scenes.
Changed the near clipping pane on game camera so it doesn’t clip when zoomed in as much.
Added ‘Control from here’ to External Seat.
Added action group for ‘Control from here’ to ModuleCommand and ModuleDockingNode, External Seat and Grapple.
Exclude wheels from part recovery contracts as some are too hard to grapple.
Bug Fixes:
Fixed the deploy/retract actions not showing for drills on custom action groups.
Fixed UT/MET display in flight.
Fixed control command persistence when changing to map view.
Fixed delta time Part Thermal Flux calculations.
Timewarp indicator in all screens now shows no green arrows when time is paused.
Fixed MK3 size 2 adapter collider.
Fixed issue with compound parts inside fairings causing launched vessels to explode.
Changed Settings UI text alignments to be centered.
Fixed texture on VAB level 3 floor near the outer door.
FIxed the tweakable end of compound parts not getting mirrored when moved.
Fixed an incorrect text when a station contract gets completed.
Fixed the toggles in the UI at the Main Menu stretching as much as they could.
Fixed Flag on Sentinel Telescope Icon in VAB/SPH.
Fixed Sun (stepping) movement in Flight whilst retaining sun shadows fix.
Fixed opacity issue in editor scenes for unconnected parts.
Jetpack translation is no longer affected when an EVA Kerbal’s PAW is open and being dragged.
Kerbals can no longer EVA from inside fairings (but can from interstage fairings) to avoid exploding vessels.
Fixed quicksaveload dialog when enter is used in the filename input box.
Fixed Grab interaction msg for EVA kerbals when ladders are retracted.
Fixed NREs on craft thumbnail creation - added filename sanitizing.
Fixed Part highlighting in VAB/SPH interacting with Light Animations on parts.
Fixed destructible building on Tracking Station Level 2 dish.
Fixed Part highlighting for new and dropped parts in VAB/SPH.
Replaced TrackIR with new implementation.
Fixed Flight camera issues when active vessel crashes into the ground.
Fixed Destructible Building error messages in log.
Fixed vessel ground collision checks for landed vessels coming off rails (includes recovery contract parts that are landed).
Disable Save on PauseMenu when active vessel is dead to avoid invalid save files.
Shadow tweak on buildings in KSC scene.
Fixed issue with being able to add maneuver nodes to vessels without control.
Removed ability to create maneuver nodes with EVA Kerbals.
Fixed an issue where an atmospheric resource harvester would not properly activate.
Fixed Loading Scene picture swapping feature.
Fixed Grass texture on level 3 RnD building.
Fixed MPL cleaning experiments screen messages.
Fixed Restart Warning text on main Settings Screen.
Fixed Cannot Deploy while stowed messages.
Fixed "Toggle Display" button on scientific devices.
Modding:
Restored CelestialBody.theName methods (marked as deprecated).
Fixed Part Filter category names capitalization for mods.
Added property to CustomParameterUI to support Localization.
ModuleDeployablePart now finds all animations.
CelestialBody GetRelSurfacePosition now calling correct methods.
|
Тут
Последний раз редактировалось: ayes (18:15 17-09-2017), всего редактировалось 6 раз(а) |
|
|
ayes 92 EGP
Рейтинг канала: 5(161) Репутация: -37 Сообщения: 1016 Откуда: Чебоксары Зарегистрирован: 22.02.2008 |
|
1.3.1 Вышла!!!
Cкрытый текст (кликните здесь для просмотра)
=================================== v1.3.1 ============================================================
+++ Localization
* Localization Texts updated.
* KSPedia Localization texts and graphics updated.
* Fix KerbNet localization strings.
* Fix Number and time displays for localization.
* Fix Lingoona library for Ubuntu Linux.
* Localization Performance improvements.
* Fix localization of Tutorials and Scenarios.
* Fix localization of planet names in Science Reports.
* Resource names on Mining contracts localized.
* Removed lingoona Gender tags on Biome filters in RnD archives screen.
* Texture update opening scene for Chinese.
* Fix Profanity filter for Kerbal Names in Russian.
* Fix Custom Category filters in SPH/VAB and localized some missing texts.
* Fix tooltip for custom Category filters.
* Fix incorrect text on engineer report for Antenna check.
* Fix RnD archive biome filter for mini biomes showing lingoona gender tags.
* Fix failed file deletion message when overwriting saves.
* Fix grammar To the Mun P2 Tutorial for English.
* Fix keyboard layouts overwriting EVA Light key from ‘U’ to ‘L’. Now U in all cases and G for Dvorak.
* Fix key binding display on settings input dialog.
* Fix locked facility dialog headings.
* Fix format of MET display all languages.
* Fix Flag naming dialog text positioning.
* Add noun gender indicators to resource names in Russian.
* Add localization for shielded parts PAWs in stock saves.
* Fix Keyboard layout confirmation dialog to show correct punctuation keys when binding. A reset may be required for exisiting custom layouts.
* Fix labels on settings menu for languages to fit.
* Fix use of Lastly (all languages) for contract parameters.
* Fix Engineers Report text alignment all languages.
* Log Celestial Body periods in English in the game logs.
* Fix punctuation position on Japanese and Chinese fonts.
+++ Enhancements
* Default setting for NavBall in Mapmode (default is not to autohide).
* Default throttle setting to 0%.
* Add ability to tweak endpoints of symmetry struts and fuel lines.
* Improvements to symmetry tweaking in the editor scenes.
* Add game clock to all KSC Facility Menus.
* Game clock in all screens now shows the time in Gray when time is paused.
* Add action groups for wheel motors and wheel steering.
* Add the shadow fade fix from KSC scene to the editor scenes.
* Change the near clipping pane on game camera so it doesn’t clip when zoomed in as much.
* Add ‘Control from here’ to External Seat.
* Add action group for ‘Control from here’ to ModuleCommand and ModuleDockingNode, External Seat and Grapple.
* Exclude wheels from part recovery contracts as some are too hard to grapple.
+++ Bug fixes
* Fix the deploy/retract actions not showing for drills on custom action groups.
* Fix UT/MET display in flight.
* Fix control command persistence when changing to map view.
* Fix delta time Part Thermal Flux calculations.
* Timewarp indicator in all screens now shows no green arrows when time is paused.
* Fix MK3 size 2 adapter collider.
* Fix issue with compound parts inside fairings causing launched vessels to explode.
* Change Settings UI text alignments to be centered.
* Fix texture on VAB level 3 floor near the outer door.
* FIx the tweakable end of compound parts not getting mirrored when moved.
* Fix an incorrect text when a station contract gets completed.
* Fix the toggles in the UI at the Main Menu stretching as much as they could.
* Fix Flag on Sentinel Telescope Icon in VAB/SPH.
* Fix Sun (stepping) movement in Flight whilst retaining sun shadows fix.
* Fix opacity issue in editor scenes for unconnected parts.
* Jetpack translation is no longer affected when an EVA Kerbal’s PAW is open and being dragged.
* Kerbals can no longer EVA from inside fairings (but can from interstage fairings) to avoid exploding vessels.
* Fix quicksaveload dialog when enter is used in the filename input box.
* Fix Grab interaction msg for EVA kerbals when ladders are retracted.
* Fix NREs on craft thumbnail creation - added filename sanitizing.
* Fix Part highlighting in VAB/SPH interacting with Light Animations on parts.
* Fix destructible building on Tracking Station Level 2 dish.
* Fix Part highlighting for new and dropped parts in VAB/SPH.
* Replace TrackIR with new implementation.
* Fix Flight camera issues when active vessel crashes into the ground.
* Fix Destructible Building error messages in log.
* Disable Save on PauseMenu when active vessel is dead to avoid invalid save files.
* Shadow tweak on buildings in KSC scene.
* Fix issue with being able to add maneuver nodes to vessels without control.
* Remove ability to create maneuver nodes with EVA Kerbals.
* Fix an issue where an atmospheric resource harvester would not properly activate.
* Fix Loading Scene picture swapping feature.
* Fix Grass texture on level 3 RnD building.
* Fix MPL cleaning experiments screen messages.
* Fix Restart Warning text on main Settings Screen.
* Fix Cannot Deploy while stowed messages.
* Fix "Toggle Display" button on scientific devices.
* Fix floor decal alignment level 2 SPH.
* Fix Difficulty settings dialog height for all tabs.
* Fix icon visuals on Contracts App when pausing during flight.
* Fix empty craft name save expection in VAB/SPH.
* Fix Tour contract kerbal gender log messages.
* Fix RnD Archives Biome filtering.
* Fix rotate and offset on compount parts in VAB/SPH.
* Fix drill action groups.
* Fix drill disable and mining when lost ground contact.
* Improve vessel ground collision checks for landed vessels coming off rails (includes recovery contract parts that are landed).
* Reduce stutter when flying fast and low over a planet.
* Fix kerbal heading calculations - fixes swimming animation jitters.
* Fix Duna Rock allows kerbals to climb and plant flags (no more ragdoll).
* Turn on Goliath and Wheesley Exhaust damage.
* Fix fairing shader not set correctly and overlaying engine FX.
* Fix external command seat ejection.
* Fix PAW actions and events ordering on pinned PAWs.
* Fix NRE on Navball in IVA when doing scenarios and training.
* Fix black line low over terrain (unfortunately re-introduces green line low over ocean).
* Fix presence of .DS_Store file no longer marks save games as modded.
+++ Modding
* Restore CelestialBody.theName methods (marked as deprecated).
* Fix Part Filter category names capitalization for mods.
* Add property to CustomParameterUI to support Localization.
* ModuleDeployablePart now finds all animations.
* CelestialBody GetRelSurfacePosition now calling correct methods.
|
|
|
|
Shirson 1605 EGP
Рейтинг канала: 8(795) Репутация: 219 Сообщения: 16511 Откуда: 79°W 44°N Зарегистрирован: 29.01.2002 |
|
Кроме подшаманеной симметрии ничего нового.
Тоска-печаль.
_________________ У меня бисера не доxеpа. |
|
|
Minx 979 EGP
Рейтинг канала: 6(291) Репутация: 135 Сообщения: 10528 Откуда: Gomel, Belarus Зарегистрирован: 19.11.2005 |
|
Shirson : |
Усердно ждём 1.3.2
|
_________________ μηδείς αγεωμέτρητος εισίτω |
|
|
|
|
|
Канал Kerbal Space Program: «Новости KSP.» |
|